Agresivní praktiky, vnucování neobjednaného zboží. Inspekce varuje před Českým mincovním obchodem

25. září 2017

Nic jste si neobjednali, přesto najdete ve schránce zásilku s pamětními mincemi a spolu s ní i složenku. Taková je strategie e-shopu firmy Český mincovní obchod. Česká obchodní inspekce s ní kvůli tomu vede správní řízení za agresivní obchodní praktiku. Firmě může udělit až pětimilionovou pokutu.

Šestašedesátiletý Marián Kozák je v důchodu. Má rád historii a sbírá pamětní mince. Věří, že jejich hodnota časem vzroste a bude mít hezký dárek pro vnoučata.

Pamětní mince už čtyři roky nakupuje v Českém mincovním obchodě. Naposledy letos v únoru. Od té doby s tímto obchodem řeší problémy. Obchod od něj vymáhá peníze za zboží ještě jednou.


Český mincovní obchod chce platbu, kterou já jsem už dávno poukázal. Sice nebyla jedna, ale formou splátek, přesto ji neuznali a chtějí mě žalovat. Tady mám od nich poslední upomínku, pokus o smír o 7 332 korun a nějaké haléře.ZÁKAZNÍK

„Český mincovní obchod po mně chce platbu, kterou já jsem už dávno poukázal. Sice nebyla jedna, ale formou splátek, přesto ji neuznali a chtějí mě žalovat. Tady mám od nich poslední upomínku, pokus o smír o 7 332 korun a nějaké haléře,” ukazuje.

Český mincovní obchod teď chce peníze od pana Kozáka získat pomocí vymahačské společnosti Alektum group. Zákazníků, kteří si na firmu stěžují, stále přibývá. A to přesto, že před jejími obchodními praktikami varuje Česká obchodní inspekce i spotřebitelské centrum dTest.

Za neobjednané zboží nemusíte platit, říká dTest

Se švýcarskou společností TCS Taurus Service, pod kterou Český mincovní obchod patří, vedla v minulosti správní řízení Česká obchodní inspekce. Ta teď znovu praktiky Českého mincovního obchodu prověřuje. "Vyměříme obchodníkovi další pokutu," uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

„Zjištění jsou prakticky totožná jako v první fázi, tedy vnucování neobjednaného zboží v rámci sběratelského servisu. I přes výslovné ukončení sběratelského servisu byly výrbky i nadále výrobky zasílány,” dodal.


Žádné správní řízení neevidujeme. Pohledávek je minimum, asi tak deset měsíčně. Se složenkou posíláme nabídku pouze našim kmenovým zákazníkům, nikdy ne novým zákazníkům.ČESKÝ MINCOVNÍ OBCHOD

Firma na otázky Radiožurnálu odpověděla emailem, ze kterého citujeme: „Žádné správní řízení neevidujeme. Pohledávek je minimum, asi tak deset měsíčně. Se složenkou posíláme nabídku pouze našim kmenovým zákazníkům, nikdy ne novým zákazníkům.”

Pokud lidem přijde do schránky neobjednané zboží se složenkou, můžou si ho podle dTestu nechat a platit za něj nemusí.

autor: bkl
Spustit audio