Agresivní praktiky, vnucování neobjednaného zboží. Inspekce varuje před Českým mincovním obchodem

25. září 2017
Zprávy z

Česká obchodní inspekce varuje před Českým mincovním obchodem. E-shop vymáhá po svých zákaznících platby za mince, které si neobjednali. Plní jejich schránky nejen letáky s nabídkou, ale rovnou i složenkami na zaplacení zboží. Inspekce vede s e-shopem správní řízení a za agresivní obchodní praktiku mu může hrozit až pětimilionová pokuta.

Šestašedesátiletý senior Marián Kozák je v důchodu. Má rád historii a sbírá pamětní mince. Ty už čtyři roky nakupuje v Českém mincovním obchodě. Naposledy letos v únoru. Od té doby s tímto obchodem řeší problémy. Obchod po něm vymáhá peníze za zboží ještě jednou.

„Český mincovní obchod chce po mně platbu, kterou už jsem dávno poukázal. Chtějí mě žalovat o 7 332 korun a nějaké halíře za neuhrazené odběry mincí, což není pravda,“ řekl Radiožurnálu Kozák.


Český mincovní obchod teď chce peníze od pana Kozáka získat pomocí vymahačské společnosti Alektum Group.

Zákazníků, kteří si stěžují na Český mincovní obchod, stále přibývá. A to přesto, že před jeho obchodními praktikami varuje Česká obchodní inspekce i spotřebitelské centrum dTest. Podle jeho právníka Lukáše Zeleného eviduje víc než čtyři stovky stížností na tento e-shop. Poslední ze září letošního roku.

„Buď si spotřebitelé mince vědomě objednají a nevšimnou si informace o dalším zasílání na vnitřní straně obálky, nebo jim jednoduše přijde do schránky neobjednaný balíček se složenkou, což v něm spolu s přiloženým dopisem prodejce může vyvolat mylný dojem, že již smlouvu uzavřel a je povinen cenu zaplatit,“ popsal Zelený.

Se švýcarskou společností TCS Taurus Service, pod kterou Český mincovní obchod patří, vedla v minulosti správní řízení Česká obchodní inspekce. Ta teď znovu praktiky Českého mincovního obchodu prověřuje a vyměří obchodníkovi další pokutu.

„Zjištění jsou prakticky totožná jako v první fázi, tedy vnucování neobjednaného zboží v rámci sběratelského servisu a i přes výslovné ukončení sběratelského servisu byly i nadále výrobky zasílány,“ říká mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

„Žádné správní řízení neevidujeme. Pohledávek je minimum, asi tak 10 měsíčně. Se složenkou posíláme nabídku pouze našim kmenovým zákazníkům, nikdy ne novým zákazníkům,“ odpověděla firma e-mailem.

Pokud lidem přijde do schránky neobjednané zboží se složenkou, můžou si ho podle dTestu nechat a platit za něj nemusí.

autor: bkl
Spustit audio