Částečné zprovoznění průpichu Přerova má ulevit přetíženému provozu

Řidiči můžou od pondělí v Přerově využívat tzv. průpich. Má délku 800 metrů, je součástí silničního průtahu městem a navazuje na novou křižovatku ulic Komenského, Kojetínská a Velké Novosady. Městu má ulevit od přetížené dopravy, prozatím ale zprovoznění této novinky situaci spíše zkomplikovalo.

Řidička městské hromadné dopravy sympatická blondýna Eva s úlevou zavírá po ranní směně dveře svého autobusu. „Nefungují semafory, nic nenavazuje. Každý si jezdí, jak se mu zachce, nikdo nerespektuje přednost autobusu,“ říká Eva. Celý den se zpožděním jezdil i její kolega Karel. „Provoz je pro autobusy horší, je tam špatně seřízený interval křižovatky, musíme tam čekat. Kvůli tomu se zacpává město,“ uvedl Karel.

Auta teď nově už neprojíždějí kolem vlakového nádraží do Tovární ulice ale po 800 metrů dlouhém asfaltovém koberci, který zatím jednosměrně vede napříč bývalým areálem Juty. Ústí do nové křižovatky ulic Komenského, Kojetínská a Velké Novosady. Ve všech směrech stojí dlouhé kolony aut. „Řidiči se učí, kudy mají jezdit a jezdí opatrně. Začátek každé změny dopravního režimu je problematický, ale každá uzavírka si vždycky nějak sedne,“ uvedl přerovský radní Tomáš Navrátil (ANO).

Stavební ruch se teď přesune do Komenského a Kojetínské ulice. Taky tady platí kyvadlový provoz, auta tu můžou projíždět jen jedním směrem. V druhé části teď dělníci zahájí frézování vozovky. „Je to poslední etapa výstavby. V tomto úseku vznikne směrem k autobusovému nádraží cyklostezka s chodníkem. Na levé straně vznikne jedenáct protihlukových stěn,“ přiblížil vedoucí stavby Arnold Rozehnal.

Stavba průpichu má být kompletně hotová v říjnu. Stát za jeho zbudování zaplatí 189 milionů korun a částkou 22 milionů se podílí také přerovská radnice.

Spustit audio