Český rozhlas navýšil podíl na rozhlasovém trhu. Radiožurnál zůstává jedničkou na trhu v denním poslechu
Český rozhlas navýšil svůj podíl na rozhlasovém trhu na 27,2 %. Vyplývá to z nových výsledků Radioprojektu za klouzavé pololetí (4. kvartál 2024 a 1. kvartál 2025). Radiožurnál zůstává v denním poslechu jedničkou na trhu.
ČRo Radiožurnál zůstává s výrazným náskokem přes 100 tis. posluchačů nejposlouchanější stanicí v ČR v denním poslechu (748 tisíc posluchačů denně). V týdenním dosahu oslovuje Radiožurnál 1 763 tisíc posluchačů. Publicistická stanice ČRo Plus vykazuje dlouhodobě stabilní denní poslech kolem 150 tisíc (156 tis.) a týdenní dosah 381 tisíc posluchačů. Bez větších změn se pohybuje poslechovost ČRo Dvojka (317 tis. denně / 843 tis. posluchačů týdně).
„Český rozhlas hájí svou pevnou pozici v konkurenci ostatních rádií a zvláště mě těší pokračující posilování dosahu našeho regionálního vysílání, které přináší unikátní obsah obyvatelům ve všech regionech ČR,“ uvedl René Zavoral, generální ředitel Českého rozhlasu.
U souhrnu regionálních stanic Českého rozhlasu data ukazují posílení denního poslechu na 425 tisíc posluchačů a zejména výrazný nárůst jejich podílu na trhu na 7,8 %. Týdenní dosah je 1 109 tisíc posluchačů. Nejposlouchanější regionální stanicí zůstává ČRo Brno s téměř 100 tisíci posluchačů denně (98 tis.).
V datech Radioprojektu došlo ve srovnání s 2. pololetím 2024 k mírnému poklesu denního a týdenního dosahu publik všech celoplošných i nadregionálních stanic na radiovém trhu.