Chtěla zpívat, poškození hlasu ji dovedlo k režii. Snažíme se, aby posluchače draply, říká o ostravských muzikálech Gabriela Petráková

15. leden 2022

Maminka zpěvačka, tatínek činoherec. Malá Gabriela chodila na zpěv, klavír a na výtvarku a svou budoucnost viděla na pódiu, nikoliv za ním. Po necelých šesti letech aktivní pěvecké dráhy ale ztratila pro zpívání hlas. Nevzdala se, rozhodla se pro studium operní režie na HAMU a tam přišlo klíčové setkání s Milošem Nekvasilem.

Díky jeho synovi Jiřímu, který v Ostravě začal ředitelovat v roce 2010, je dnes Gabriela Petráková dvacátým rokem v čele muzikálu a operety při Národním divadle moravskoslezském v Ostravě.

Jak přemýšlí nad tvorbou představení pro 600 lidí, kteří se do divadla přišli pobavit? Jak jsou tuzemská divadla úspěšná v „učení se muzikálu za pochodu?“ Proč by z Janáčkovy Její pastorkyně mohl být muzikál budoucnosti a co kromě hodnotného libreta a hudební složky nesmí kvalitní muzikál postrádat? I o tom mluvila Gabriela Petráková s Renátou Spisarovou ve Vizitce. 

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.