Dorazil vám poškozený balíček? Co dělat, radí právnička dTestu
Zejména v předvánočním čase rostou obavy, zda objednané zboží dorazí včas. Co dělat, když dopravce zásilku nestihne doručit? A jak se zachovat, přiveze-li balíček poškozený?
V případě poškozené zásilky je třeba rozlišit dvě situace. Jinak je třeba postupovat, pokud je poškozený obal zásilky, a jinak, pokud je znehodnocený její obsah.
Střepy uvnitř
Pokud spotřebitel zjistí, že se při přepravě poškodil obsah balíčku, má možnost zásilku u přepravce reklamovat. Protože má ale odpovědnost prodávající, může příjemce zásilky požadovat vyřízení reklamace i po odesílateli.
Čas vypršel
Pokud nastane situace, že přepravce nestihne balíček doručit včas, je možné dodání zásilky odložit. Co ale dělat v případě, že spotřebitel už o daný balík zájem nemá?
Pokud nejste spokojeni s chováním dopravce, můžete si stěžovat. V případě České pošty je možné obrátit se na ombudsmana pošty. Případně může Vaši stížnost řešit Český telekomunikační úřad, který je dozorovým orgánem.
Související
-
Jak si poradit se zbožím, se kterým nejste spokojení? Reklamace v otázkách a odpovědích
Jak se zachovat, když chcete vrátit nebo reklamovat zakoupené zboží, poradila posluchačům v pořadu Dva na Dvojce Kristýna Dobrianská ze spotřebitelské organizace dTest.
-
Při reklamaci zboží e-shopu si sami vyberte způsob náhrady. Nenechávejte to na prodejci
Nebojte se reklamovat zboží z e-shopu. Měli byste ale předem znát svá práva. Základní situací je, když zásilku doma rozbalíte a zjistíte, že je zboží poškozené. Co dělat?