Dvoumilionový iROZHLAS.cz zazářil v září

13. říjen 2022

Zpravodajskému serveru iROZHLAS.cz se v září podařilo přilákat podle měření Net Monitoru 2 065 298 RU (reálných uživatelů). Jde o nejlepší září v historii značky

Čtěte také

„Kolem dvou milionů se pohybujeme opakovaně, ale letos poprvé je část našich čtenářů kvůli takzvané cookies liště pro měření čtenosti neviditelných. Kvalifikované odhady mluví o tom, že zhruba 30 procent reálných uživatelů jsme ztratili z očí,“ vysvětluje šéfredaktor iROZHLAS.cz Martin Samek. „Pokud bychom si trochu zafantazírovali, tak reálně mohlo být v září na iROZHLAS.cz kolem přes 2,6 milionu reálných uživatelů, což je skvělý výsledek.“

iROZHLAS.cz se tak ve své váhové kategorii ještě více odpoutal od svých přímých konkurentů (web čt24 či lidovky.cz). Zároveň se iROZHLASu dařilo i v meziročním srovnání, kde si v srpnu i září vedl lépe než ve stejném období před rokem, kdy navíc ještě neplatilo omezení již zmiňovanou cookies lištou. První volební sobota zazářila i na Googlu.

Čtěte také

„V sobotu 24. září měl iROZHLAS jeden z nejlepších dnů i na Googlu. Pomineme-li rekordy z koronavirového března 2020, tak šlo o nejlepší den ve vyhledávání na Googlu a komunální volby přivedly během 24 hodin 269 000 návštěv. Unikátních čtenářů přišlo ten den 430 000 a prohlédli si 2 300 000 stránek. Jen pro představu, obvykle k nám v sobotu přijde 150 000 čtenářů a zhlédnou kolem 330 000 stránek. Dobře nám opět zafungovalo SEO i technické zázemí,“ říká projektový manažer Jiří Špaček.

Výborně zafungovala také sčítací aplikace, kterou si na své weby daly desítky obcí a dalších institucí. Celkem se v zářijovém volebním servisu na stránkách iROZHLAS.cz objevilo 106 textů, dva volební on-liny, skvělé fotoreportáže, rychlé datařské analýzy i přímé pocity aktérů. Výborně fungovala spolupráce s Radiožurnálem i stanicí mluveného slova PLUS, stejně jako propojení s volebními speciály. IROZHLAS taky nasvítil předvolební projekt regionálních stanic „Okresní hodinky“ a kompletně zveřejnil senátní vizitky.

On-line zpravodajství Českého rozhlasu zabodovalo i s mobilní aplikací iROZHLAS, ve které v září klikalo 83 tisíc uživatelů. Zdařilo se také v nominační části ankety Křišťálová Lupa 2022, kde zpravodajství získalo nominace hned v pěti kategoriích.

autor: bbu
Spustit audio

Související