iROZHLAS.cz se zařadil do první zpravodajské desítky: v březnu jej navštívily rekordní 3 miliony čtenářů

3. duben 2020

Zpravodajský server Českého rozhlasu má za sebou nejlepší měsíc ve své historii: v březnu navštívilo iROZHLAS.cz podle statistik Netmonitoru 3 163 109 reálných uživatelů. Web se tak posunul mezi hlavní internetové hráče, do desítky nejnavštěvovanějších zpravodajských serverů.

Ještě loni v březnu měl iROZHLAS.cz sotva milion čtenářů, přesněji 907 tisíc. Milionovou laťku přeskočil až v květnu a od té doby ji už nepodkročil. Do roku 2020 vstoupil s ještě vyšší návštěvností, která se v únoru zastavila na 1,7 milionu reálných uživatelů. S nástupem koronavirové pandemie v březnu pak dostáhla zatím absolutně nejvyšších čísel. „V krizových obdobích vždy média veřejné služby dokazují svou nezastupitelnou roli a význam pro společnost. Dokážeme rychle reagovat na situaci, přinést našim posluchačům rychlé a pravdivé informace, speciální pořady, projekty. Naše zpravodajské formáty jsou ve vypjatých obdobích vždy velmi sledované a výsledky iRozhlasu to opět jasně potvrzují,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Jak je vidět ze statistik, lidé vyhledávali ověřené informace o koronavirové krizi. Vyhledávač Google poslal na iROZHLAS.cz každého pátého, kdo hledal slovo koronavirus, a každého druhého, kdo k tomu zadal slovo online. „Podle Netmonitoru k nám zavítalo 3,16 milionu reálných uživatelů, kteří si prohlédli 27 milionů stránek a 15 milionkrát nás navštívili. Z toho 74 % uživatelů se na nás dívalo na mobilu a jen 23 % na desktopu,“ doplnil čerstvou statistiku projektový manažer serveru iROZHLAS.cz Jiří Špaček.

Server iROZHLAS.cz byl totiž jedním z prvních, kdo k epidemii spustil kontinuální online reportáž, aktualizovanou 24 hodin denně. Za celou dobu ji naplnil více než 5000 příspěvky a nabídl ji k volnému sdílení. „Máme za to, že aktuální informace je v tuto dobu nutné sdílet i s internetovými stránkami, které si takové nasazení nemůžou dovolit. Vnímáme to jako veřejnou službu. Myslíme především na stránky krajů, měst a obcí, ale i nejrůznějších neziskových organizací a lokálních médií,“ dodal šéfredaktor serveru iROZHLAS.cz Radek Kedroň.

Jak si online reportáž vložit jednoduše a zdarma na své stránky, se dozvíte zde.

Kromě online reportáže nabízel iROZHLAS.cz celý měsíc všechno důležité, co zaznělo ve vysílání Českého rozhlasu Radiožurnál a Českého rozhlasu Plus.

Spustit audio