Když rozhlasový signál jednoho přenosového vozu nestačil, nastavila se trasa druhým přenosovým vozem

24. duben 2022

Vltavín připomene rozhlasovou historii českobudějovického studia. K mikrofonu si přisedne někdejší redaktor a hlasatel Pavel Kroneisl a společně s jeho vzpomínkami zazní i dvě reportáže – jedna ze 70. let o stavbě římovské přehrady a druhá z 90. let o Žďákovském mostu.

Přímé přenosy a živá vysílání vždy přinášely nejen zvýšenou pozornost posluchačů a nečekané zážitky při poslechu, ale také zvýšený adrenalin v žilách hlavních tvůrců samotného vysílání.

Jak vzpomíná rozhlasový matador Pavel Kroneisl, dokonce nastala i situace, kdy jeden přenosový vůz nestačil na délku trasy požadovaného signálu. Jak to vyřešit?

„Vysílali jsme například až od samotné sochy Radegasta a tam šel signál jen kousek. Dopadlo to tak, že jsme měli dva přenosové vozy, jeden byl se mnou a z něho jsem vysílal. Druhý pak stál v polovině cesty do Bruntálu a z něj šel signál na bruntálskou poštu a z ní pak dál do vysílání,“ prozrazuje Pavel Kroneisl. A to není zdaleka vše. Více si poslechněte ve Vltavínu.

Král mezi jihočeskými mosty

27. dubna 1967 byl oficiálně a náležitě slavnostně uvedený do provozu Žďákovský most. V té době byl odborníky považován za „největší prostý plnostěnný dvoukloubový ocelový obloukový most na světě“.

A protože o tomto mostu natáčel v jednom svém letní cyklu na přelomu tisíciletí i českobudějovický redaktor Jaroslav Klíma, připomeneme si toto pětapadesáté výročí Žďákovského mostu i v dobové nahrávce.

Ve druhé části Vltavínu si pak připomeneme historické okamžiky židovské komunity z Českých Budějovic.

Spustit audio

Související