Když se kreativita utrhne ze řetězu. Psychonauts 2 dokazují, že i trnitý vývoj může dopadnout skvěle

27. srpen 2021

Jarda, Šárka a Lukáš mají slabost pro tvorbu studia Double Fine, kterému v uplynulých dnech vyšlo pokračování kultovní plošinovky Psychonauts. Vývoj druhého dílu, zčásti zafinancovaného fanoušky skrz crowdfundingovou platformu, se potýkal s řadou problémů, ale je důkazem, že i z několikrát odložených her se nakonec můžou vyklubat výjimečné klenoty.

Studio Double Fine v čele s Timem Schaferem si zakládá na nezaměnitelném rukopisu, kterým není ani tak žánrové zařazení, jako spíš unikátní stylizace nebo humor, který z velké části přejalo z příběhových adventur od LucasArts. Jarda s Šárkou a Lukášem tak vzpomínají třeba na Brütal Legend z roku 2009, kde se postava bedňáka, vymodelovaná podle Jacka Blacka, obalem desky propadne do světa metalu a v unikátní kombinaci akční adventury a strategie musí hudební říši skrz sílu své kytary osvobodit od zlých vlivů.

Většina her od Double Fine byla v minulosti milována kritiky, ale nepříliš komerčně úspěšná, čímž si vysluhují jindy nadužívaný kultovní status. Jejich nejnovější Psychonauts 2 mají konečně šanci svou kletbu zlomit, protože se k hráčům snaží dostat primárně prostřednictvím služby, kterou si v dubnu letošního roku předplácelo 23 milionů hráčů a hráček. Ani vývoj téhle brilantní plošinovky a dojemné adventury o „psychicích“, kteří se noří do duší lidí s duševními potížemi, ale během šesti let od oznámení zdaleka nebyl bez poskvrnky.

Čím jsou Psychonauts 2 a tvorba Double Fine tak výjimečné? Je vtipnější Grim Fandango, nebo Day of the Tentacle? Poslechněte si celý díl o tvorbě studia, které platí za kreativní vtipálky a podivíny.

Spustit audio