Land Rover Defender: oblíbenec mezi offroady se přestal vyrábět v lednu
Land Rover končí po 65 letech s legendárním offroadem defender. Začal se vyrábět už v roce 1948, svého jména Defender dostál až v osmdesátých letech, nejdříve se auta označovala podle délky rozvoru kol. Jeho tvar se ale příliš neměnil. Byl oblíbený pro svoji robustnost, jednoduchost a hlavně spolehlivost. Od padesátých let se prodalo téměř dva milióny defendrů.
„Je to Land Rover Defender 110, pětidvéřový s posledním mechanickým motorem 300 TDi, je to auto z roku 1997,“ popisuje vůz Jan Mihaliček z českého Land Rover klubu. Auto je poměrně vysoké, leze se do něj skoro jako do nákladního vozu. I sezení je hodně specifické oproti jiným terénním autům. Jako byste spíš seděli někde na židli.
„Vevnitř to nádherně voní, myslím, že kdyby mě se zavázanýma očima posadili do nějakého auta, tak poznám, že to je Land Rover, už jenom kvůli vůni,“ říká Mihaliček.
Odolné auto
Land Rover je po Jeepu druhá nejstarší značka s pohonem všech kol. První auto bylo postaveno v Anglii v továrně Rover Company v roce 1948 a ze začátku ho využívala hlavně britská armáda. Měl sice podvozek z Jeepu, ale díky kvalitní karoserii, která byla z hliníku, si vybudoval reputaci odolného vozidla i ve velice náročných podmínkách.
Výroba skončila
Modely se lišily podle délky rozvoru kol. Takže byl Land Rover 90, 110 a 130. Jan Mihaliček z Land Rover klubu říká, že označení defender dostalo auto až v osmdesátých letech. „Přišel Land Rover Discovery a bylo potřeba najít nové pojmenování. A tak se objevil název Defender.“ Klasický hranatý offorad, který se od padesátých let téměř nezměnil, se přestal vyrábět 31. ledna 2016.