Letní vybavení, elektronika na cesty, grily, stany. Obchody se chystají na další vlnu výprodejů

5. červenec 2017
Zprávy z

Pokud máte před sebou dovolenou a chcete si na ni pořídit nové vybavení a třeba i oblečení, právě přichází ten správný čas. Obchodníci na přelomu června a července začnou se sezónními výprodeji. Ceny v některých obchodech jdou dolů až o polovinu. Češi by měli ale při výprodejích zůstat ostražití a nižší ceny si u pokladen řádně zkontrolovat.

O 20, 30, někde dokonce o 50 procent začínají padat ceny sezónního zboží. Většina obchodníků největší vlnu letních výprodejů spustí na přelomu června a července a potrvají v několika vlnách do konce srpna.

Druhý největší e-shop v Česku letní sortiment zlevnil až o polovinu už teď, říká mluvčí Mall.cz Jan Řezáč. „Každý týden máme tematicky zaměřený na jiný segment a ta témata se samozřejmě odvíjejí od toho, co zákazníci sami v průběhu letní sezóny na našem e-shopu hledají. Začali jsme módou a sportem a v následujícím týdnu chystáme slevy v segmentu krása a zdraví,“ řekl.

To největší e-shop Alza.cz s letními výprodeji ještě čeká na první týden v červenci. V jeho průběhu odstartuje akce s názvem Masakr cen a ty půjdou dolů o desítky procent.

„V rámci těchto akcí se nejvíc prodává letní a cestovní klasika, z elektroniky můžeme jmenovat třeba oblíbené navigace, velmi populární e-book čtečky na dovolenou, různé actionkamery nebo voděodolné telefony,“ popisuje mluvčí e-shopu Patricie Šedivá, o co mají Češi v letních výprodejích největší zájem.

Zákazníci si ale do košíků vkládají i stany, spacáky, grily nebo zahradní nábytek. Tržby velkým e-shopům při výprodejích stoupají o desítky až stovky procent.

Čtěte také

„Češi na podobné výprodejové akce velmi pozitivně reagují a obraty v takto podpořených kategoriích nám stoupají v řádech desítek procent,“ potvrzuje i Jan Řezáč.

Výprodej kvůli podzimu

Aby obchodníci vyprázdnili nejen prodejny ale i sklady, a udělali si tak místo už pro podzimní kolekce, akční ceny se nevyhnou ani oblečení a obuvi. Podle mluvčího řetězce Tesco Václava Koukolíčka výhodné ceny textilu vítají hlavně rodiče malých dětí. Slevy v různé výši nabídne tento obchod ještě v následujících čtyřech týdnech.

„Stejně jako každý rok vítají lidé nákup těchto sezónních věcí krátce před prázdninami za výhodnější ceny. Spousta lidí zjišťuje až teprve při balení, nebo několik dní před odjezdem na dovolenou, že jim chybí nějaké letní oblečení, nebo že děti ze své předchozí velikosti vyrostli,“ říká Koukolíček.

Jenže ne vždy jsou akční ceny tak lákavé, jako se zdají být třeba v reklamách nebo na plakátech ve výlohách. Slevy jsou hlavně marketingovým nástrojem na získání zákazníků. Na kontroly slev se každým rokem zaměřuje i Česká obchodní inspekce. Její mluvčí Jiří Fröhlich dodává, kolik pokut už v letošním roce za prohřešky obchodníkům udělily.

„Letos je zatím pravomocných víc než 900 pokut za celkem za víc než 8 a půl milionu korun v rámci kontrol slev a akčních slev. Nedávno například probíhala kontrolní akce na západě Čech zaměřená právě na slevy z letáků a inspektoři kontrolovali 6 největších řetězců. Z 55 kontrol jen ve čtyřech případech bylo vše v pořádku,“ popisuje Fröhlich.

Nejčastěji se inspektoři setkali s tím, že zboží bylo v regálech ve výsledku daleko dražší, než bylo uvedeno ve slevových letácích, nebo prostě výrobky prodejce neměl. Obchodní inspekce tak spotřebitelům radí, aby i při výprodejích byli pozorní, a výslednou cenu si vždy u pokladny zkontrolovali. Pokud obsluha namarkuje jinou částku, než která byla uvedená v regálu, měli by lidé na nejasnosti vždy upozornit.

autor: bkl
Spustit audio