Několik nehod se během prvního týdne stalo na novém obchvatu Chýnova. Místní podepisují petici
Třicet let čekali lidé v Chýnově na Táborsku na silniční obchvat města. Jeho centrem denně projíždělo kolem 15 tisíc aut, včetně kamionů. Většina dopravy teď jezdí po nové silnici, zároveň se ale na křižovatce s obchvatem stalo už několik dopravních nehod. Obyvatelé sepsali petici za vyšší bezpečnost provozu.
„Jak je obchvat nový, ze směru od Pelhřimova je to pěkná široká silnice, tak to každý, i kamion, prostě pustí a jede. Nejsem odborník, ale jako laik se setkávám s tím, že sedmdesátka je na takových křižovatkách běžná,“ říká iniciátorka petice Barbora Janíčková u křižovatky ulice Černovická a nového obchvatu Chýnova.
Petice požaduje snížení rychlosti, nebo zavedení úsekového měření. Zatím ji podepsaly tři stovky lidí, mezi nimi pan Karel. „To je akorát místo na bouračky, protože je tady devadesátka, to je nejhorší, co se mohlo stát,“ komentuje.
O tom, že současné dopravní řešení chýnovského obchvatu není ideální, je přesvědčen i starosta Ondřej Jaroš. „Je pravda, že během prvního týdne provozu došlo k čtyřem dopravním nehodám, které řešila policie. Pokud mám dobré informace, bylo tam jedno vážné zranění a všechny dopravní nehody byly na jednom místě, právě na jedné z křižovatek,“ uvádí.
Čtěte také
Ředitelství silnic a dálnic podle ředitele Radka Mátla o výhradách ví a chce je řešit. „Ano, potenciální nebezpečí tady je. Uvědomujeme si to, ještě se tam snažíme dát nějaké lepší značení. Uvažujeme, že bychom stopku nakreslili i na vozovku, aby to řidiče vyloženě bouchlo do očí. Musí si uvědomit, že přejíždí hlavní komunikaci, po které vozidla už nejezdí padesát, ale budou prostě jezdit devadesátkou, možná někteří i rychleji, bohužel,“ dodává.
Požadavky na snížení rychlosti, případně její úsekové měření ale policie podle mluvčího Milana Bajcury v tuto chvíli odmítá. „Pokud se jedná o komunikaci první třídy, která vede mimo obec, je tam maximální rychlost 90 kilometrů v hodině. Není možné, aby po pár dnech užívání došlo ke snížení rychlosti, protože komunikace je stále v tom režimu, že si na ni lidé musí zvyknout,“ vysvětluje.
„Občané si opravdu musí uvědomit, že je to silnice, která vede mimo, která spojuje Tábor s Pelhřimovem, a proto je třeba, aby byla plně průtočná, aby byl provoz plynulý a nedocházelo k situacím, kdy by se sem třeba umisťovaly dopravní značky, které snižují rychlost,“ doplňuje.
Ředitelství silnic a dálnic ale nevylučuje, že pokud se situace na obchvatu Chýnova nezlepší, na rychlost aut přece jen dohlédne úsekové měření.
Související
-
Zklidnit dopravu v Táboře má nová silnice, která propojila průmyslovou zónu a příjezd od Budějovic
Řidiči v Táboře mohou využívat nový vnitřní obchvat. Vozovka o délce skoro jeden a půl kilometru stála přes 137 milionů. Měla by snížit hlavně tranzitní dopravu ve městě.
-
Už desítky let usiluje Tábor o výstavbu jižního obchvatu. Proti projektu ale zároveň vznikla petice
Lidé v Táboře předali radnici petici proti výstavbě jižního obchvatu města. Jsou pod ní tři stovky podpisů odpůrců projektu za téměř 900 milionů korun.
-
Venkovský obchod v Tučapech přišel kvůli rekonstrukci silnice o zákazníky. Hrozí mu krach
Prodejně se smíšeným zbožím v Tučapech na Táborsku hrozí krach. Může za to rekonstrukce krajské silnice. Ulice je rozkopaná, zákazníci se někdy do obchodu vůbec nedostanou.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Otepluje se a přitom nám mrznou stromy.‘ Na výkyvy teplot si musíme zvykat, říká Hruška z Akademie věd
-
Motiv střelce z filosofické fakulty nebyl ovlivněn duševní poruchou, potvrdila státní zástupkyně
-
Procházková: Feriho kauza ukázala, že soudy jsou empatičtější a politici nejsou nedotknutelní
-
Takhle vypadal svatý Vojtěch. Pražské arcibiskupství zveřejnilo podobiznu svého hlavního patrona