Netradiční kulisy z papíru a příběh plný manipulace. Zjistěte, jak vzniká nová videohra Phonopolis

24. srpen 2022 13:48

Studovat animaci neznamená, že budete dělat jenom animované filmy. Někteří absolventi zakončí školu třeba videohrou. A jejich další kroky pak směřují i do českého vývojářského studia Amanita design. Tam vzniká už několikátým rokem hra Phonopolis. Tvůrci ji ale nejdřív celou vyrobili z papírového kartonu.

Ve studiu Amanita Design na pražském Albertově přináší vývojář Petr Filipovič červeno-bílo-černé papírové kulisy a vysvětluje, proč se rozhodli vytvářet hru tímto netypickým způsobem:

„Samozřejmě ten důvod, proč je celé to město z papíru, má zakotvení v námětu. Protože se opírá o dobu před první světovou válkou, dvacátá a třicátá léta. Celá ta doba spěla k takovému architektonickému přístupu ke společnosti. Takhle je to správně, tady vychováme nového člověka a celá ta společnost bude fungovat jako jakýsi stroj nebo architektura.“

img_3963_220819-161354_hrc.jpg

Doplňuje také, jak vlastně vznikaly kartonové návrhy. „Výtvarnice Eva Marková kreslí nejdříve grafický návrh, což jsou ty jasné kontury. To je v podstatě 2D obrázek kreslený v počítači. Ten se potom vezme, vymodeluje se to do prostoru, najdou se tam prostorové plány. Potom se ta textura, která z toho vznikne, vezme a vyřeže se na plotru nálepka. To se položí na papír, přemaluje, trošku se to rozbije smirkovým papírem, aby tam byla patina a zase se to vrátí na ten 3D model.“

Phonopolis jako město zvuků

Samotný název Phonopolis odkazuje k tomu, že velkou roli bude hrát zvuk. Příběh vás zavede do města zvuků a k jeho vůdci. „Ten přišel s technologií, jak skrze zvuk podprahově ovlivňovat lidi. A vytvořil město, které je plné amplionů. Skrze ně pak ty lidi úkoluje. V podstatě se tím snažil zase od toho psacího stolu vytvořit dokonalou společnost. Ty zvuky jsou povely pro ty postavičky a je to jedna ze základních herních mechanik, které v té hře máme,“ uzavírá autor Petr Filipovič, který s vývojem videohry strávil už šest let.

Teď tvůrce čeká rozšíření malého týmu, který by pak měl svůj výsledek představit prvním hráčům zhruba za dva roky.

Spustit audio

Související