Nikdo nenahradí Chestera Benningtona, tvrdí kritik. Kapela se pravděpodobně rozpadne

21. červenec 2017
Zprávy

Americký zpěvák Chester Bennington zemřel. Jednačtyřicetiletý frontman kapely Linkin Park se podle losangelské policie oběsil ve své rezidenci v Los Angeles. Zanechal po sobě celkem 6 dětí. V jednom z dřívějších rozhovorů uvedl, že trpěl psychickými problémy kvůli sexuálnímu zneužívání v dětství.

Jeho motiv ke spáchání sebevraždy není úplně jasný. Bennington bojoval s drogami i s alkoholem. V jednom z rozhovorů řekl, že ho jako chlapce obtěžoval starší muž. Podlomilo to jeho sebevědomí a uvažoval proto o sebevraždě. Kvůli této zkušenosti zřejmě trpěl celoživotní úzkostí.

Sebevraždu spáchal v den nedožitých 53. narozenin hudebníka Chrise Cornella ze Soundgarden, který se v květnu oběsil a Bennington mu zazpíval na jeho pohřbu. „I to mohlo hrát nějakou roli, ale nechci spekulovat,“ řekl ve vysílání Radiožurnálu redaktor Štěpán Sedláček za zahraniční redakce. V době úmrtí Bennington Cornellovi napsal otevřený dopis, „díky, že jsem mohl být součástí tvého života,“ píše v něm mimo jiné.

Server TMZ.com uvádí s odvoláním na zdroje u vyšetřovatelů, že v místě sebevraždy byla nalezena poloprázdná láhev alkoholu, nikoliv však jakékoliv drogy. Server má k dispozici také fotografie z místa činu.

Skupina Linkin Park se proslavila písněmi jako jsou Breaking The Habit, nebo Numb. Tématem těchto písní byla často deprese nebo pocit frustrace a charakteristickou podobu jim dával právě Benningtonův hlas. Jak teď bude kapela fungovat bez něj? Budoucnost je nejasná. Podle hudebního publicistiy Petra Adámka se kapela se kapela spíše rozpadne. „Ať přemýšlím, shora-zdola, zleva-zprava, nedokážu si představit nikoho, kdo by Chestera dokázal nahradit. A hlavně si myslím, že kapela je natolik silná duševně, že se o to nebude ani snažit,“ říká Radiožurnálu Petr Adámek o budoucnosti kapely Linkin Park, která ještě minulý měsíc koncertovala v Praze.

autoři: Petr Adámek , rez , red