Počasí přeje, provozovatelé koupališť jsou s letošní prázdninovou sezonou zatím spokojení

31. červenec 2022 14:05, aktualizováno

Jako povedenou zatím hodnotí prázdninovou sezonu mnozí provozovatelé koupališť v Olomouckém kraji. Ve srovnání s loňskou si pochvalují příznivé počasí a taky absenci proticovidových opatření.

„Jsem tu letos už popáté,“ říká Eva Bohanusová, která letos v létě zatím na koupališti tráví daleko více času než třeba loni. Podmínky pro venkovní koupání jsou podle ní letos ideální.  Do aquaparku v Olomouci vyrazila i tentokrát. „Zaplavete si, osvěžíte se a relaxujete,“ usmívá se.

Spokojený je i manažer olomouckého aquaparku Dalibor Přikryl. První polovinu prázdninové sezony hodnotí jako povedenou. Během slunečních dní areál podle denně navštíví až kolem dvou tisíc lidí.

„Letošní sezona nám doposud přinesla dobré počasí. V porovnání třeba s minulým rokem jsou vysoké teploty delší dobu, to znamená třeba i více než jeden a dva dny. Červenec a konec června byly spíš nadprůměrné,“

„Červenec a konec června byly spíš nadprůměrné.“ 
Manažer olomouckého aquaparku Dalibor Přikryl

Podobné to podle Přikryla bylo i s návštěvností venkovního bazénu u plaveckého stadionu. V podstatě na maximum se obě olomoucká koupaliště plnila hlavně minulý týden, kdy se teploty několik dní po sobě šplhaly vysoko nad 30 stupňů Celsia. „To byly takové špičky, kdy jsme byli na hranici pohodlného objemu návštěvníků. Bylo opravdu plno. I čísla byly na hranici historických rekordů,“ dodává.

Kromě dobrého počasí si provozovatelé koupališť pochvalují i skutečnost, že na rozdíl od loňského roku nemusí u návštěvníků kontrolovat covidové certifikáty. „V loňském roce byl limitující faktor covid. Každý se musel prokazovat nějakým dokladem o bezinfekčnosti, což v letošním roce nemáme. Takže návštěvnost je báječná, je mnohem vyšší než v předcházejícím roce,“ uvádí třeba šéf společnosti, která provozuje koupaliště v Šumperku, Miroslav Pospíšil. 

Vyšší návštěvnost automaticky neznamená vyšší zisk

Silnější návštěvnost ale nemusí nutně znamenat obdobný nárůst tržeb. Provozovatelům koupališť totiž výrazně stouply taky náklady. Konečnou bilanci ale budou znát až na konci léta.

Spustit audio