Pohltit a trýznit. Annette je rocková opera i muzikál naruby, který vás vcucne a nepustí
„Nahý muž stojící v budějovické stoce předstíral, že je vodovodní trubka,“ hlásí Aleš, který sice vyrazil na dovolenou do hor, ale pro alternativní formy trávení volného času má také pochopení. Mezi ty lze počítat i sledování canneské soutěže, které podstoupil Vítek. Přiznává však, že zprávy o jihočeské exhibici, krádeži motorovky v kalhotách nebo unikátně rozlomeném penisu jsou zábavnější než polovina snímků, které během festivalu viděl. Platí to i pro úvodní film přehlídky?
Hlavním tahákem a zároveň zahajovákem se letos stal snímek Annette režiséra Leose Caraxe. „Dodneška vzpomínám na jeho Zlou krev, která mě motivovala k tomu, abych se vůbec filmem zabejval. Tohle je režisérův zatím asi nejvíc autobiografickej film, na kterej jsme čekali celejch devět let,“ uvádí Aleš temnou rockovou operu s Marion Cotillard a Adamem Driverem v hlavních rolích.
„S Annette se musíme prát ještě o něco víc než s předchozími Holy Motors, v něčem je ale paradoxně osobnější. Za Caraxovými velkými konstrukty vidíme záchvěvy postav, který jsou silný a dovedou se nás dotknout něčím hodně reálným. Vcucne nás do svého filmu, aby nám v něm pořádně nafackoval,“ popisuje čestný host vysílání Tomáš Stejskal, jak velkolepě dokáže Carax diváka přitáhnout a navnadit, ale vzápětí i nemilosrdně iritovat a trýznit.
„Je to velký zírání do propasti, ke kterýmu autor sám láká a ujišťuje nás, že má něco do sebe,“ souhlasí Aleš. „Ustlal si v tragicky romantickým pocitu. A i když bývám k takovým pózám kritickej, v tomhle případě neskrývám nadšení, který roste s každým dnem od zhlídnutí. Já se těch 140 minut bavil, byť opravdu vykloubeným způsobem,“ uzavírá s tím, že zároveň dokáže (částečně) pochopit, proč někteří diváci vnímají film jako repetitivní či nudný.
Co všechno Čelisti zbožňují na Annette? Jaké další skvosty a propadáky uvedl letošní festival v Cannes? Zaujala Vítka spíš rozparáděná jeptiška masturbující s Panenkou Marií nebo masakrování kočiček a dětiček? Je Tomák inkarnací Adama Drivera nebo spíš Jana Hřebejka? Jak se Tondovi Tesařovi líbilo nové „Blbý a blbější pro surrealisty“ Moucha v kufru, které vypadá, jako by ho natočil Dan Nekonečný? Pojede Aleš na příští dovolenou na telecí festival do Čarigramu? A jak se má Dilda Swinton? Poslechněte si Čelisti!
Související
-
Holy Motors: Krása očí bez tváře
Enfant terrible francouzského filmu režisér Leos Carax se letos po dlouhé třináctileté pauze vrátil na plátna kin svým pátým celovečerním snímkem Holy Motors. Obt...
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.