Práce na západním okruhu Plzně pokračují podle plánu

22. březen 2022 20:57, aktualizováno

Výstavba západního obchvatu Plzně, která propojí Bory, Skvrňany, Křimice, Radčice a Severní Předměstí, by měla skončit přesně za rok. Jedná se o největší silniční stavbu v historii Plzeňského kraje, která si vyžádá přes 2 miliardy korun. Nová komunikace v délce téměř 6 kilometrů má ulehčit hlavně přetížené Klatovské a Karlovarské třídě.

„Na západním obchvatu jsou provedeny hlavní zemní práce. Takže například na vrchu Sylván, kde se šlo do velké hloubky, je hotový základ mostů a některé převody silnic přes tuto komunikaci,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek s tím, že i přes problémy, se kterými se aktuálně stavebnictví potýká, probíhají zatím práce podle plánu. „Jsem rád, že firmy jako je Metrostav nebo Berger přes všechny potíže harmonogram plní. Zatím nemáme žádné zpoždění ani problém,“ doplnil.

Zatím Podle Pavla Čížka nelze odhadnout, zda se podaří v souvislosti se zdražováním materiálů a pohonných hmot postavit západní obchvat za smluvní cenu 2,2 miliardy.

„Je těžké předpokládat. Vím určitě, že máme velmi dobře připravenou smlouvu, že máme velmi dobré dodavatele, ale přišlo tolik věcí jako je velká inflace, válka na Ukrajině a já skutečně nevím, jak bude tato válka pokračovat, zda bude mít naše stavebnictví dostatek asfaltu v této sezoně a jestli budou naše rafinerie schopné to produkovat. Na naše stavebnictví a celý silniční sektor se valí spousta problémů, které nedokážeme odhadnout. Smluvně máme vše ošetřeno, ale jestli skutečně dodržíme cenu i termín nejsem schopen říct,“ zhodnotil náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.

autoři: Veronika Krátká , jik | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio