Quest: Rozhovor s tvůrcem prostředí série Wolfenstein + recenze Thronebreaker: The Witcher Tales

26. říjen 2018

Tentokrát v Questu přinášíme rozhovor s Benem Wilsonem, který vytváří prostředí do her jako Forza Horizon, The Division nebo Wolfenstein 2: The New Colossus. Zeptali jsme se ho, které tituly ho při tvorbě nejvíc inspirují i jak pronikl do tajů herního vývoje. Kromě rozhovoru jsme se vrhli ještě na karetní RPG ze světa Zaklínače Thronebreaker: The Witcher Tales a na černobílou detektivku z lodní paluby Return of the Obra Dinn.

Během herního vývoje se prolínají technické obory s těmi uměleckými a sladit tyhle dva odlišné světy často není žádná legrace. Nejvíc o tom vědí lidé, v jejichž náplni práce je od obojího trochu, a jedním z těch lidí je i Ben Wilson, environment artist ze studia MachineGames. Jeho úkolem je vytvářet zajímavá herní prostředí. Wilson se ke kariéře vývojáře dostal skrz tvorbu modifikací pro své oblíbené hry, kde ho nejvíc bavilo právě tvořit světy. Při vymýšlení těch nových musí brát v potaz to, že v hráčích musí vyvolat určité emoce skrz atmosféru, ale i to, že s prostředím budou chtít různě interagovat a měnit ho.

„Části New Yorku, kam se v The Division podíváš, jsou pečlivě vybrané a zhuštěné, tak aby tam bylo to zajímavé,“ vysvětluje Wilson, zároveň však lokace ze hry kopírují reálnou předlohu. „Forza Horizon je zase hlavně o té radosti z řízení a všechna místa, kudy jezdíš, mají být krásnou verzí zemí z reklam na cestovní ruch,“ popisuje rozdíly při tvorbě pro různé franšízy.

Thronebreaker: The Witcher Tales je karetní hrou ze světa Zaklínače, zasazenou mezi děj knižní ságy a herní série. „Ale bylo by velké podhodnocení říct, že jsou to jen kartičky,“ soudí Šárka a dodává, že jde o plnohodnotné 30hodinové RPG. Karetní souboje tvoří jen asi třetinu hry, zbytek času v roli královny Meve chodíte po světě, plníte úkoly, sbíráte suroviny, poznáváte postavy skrz množství dialogů a budujete si vlastní armádu. Jarda Thronebreaker přirovnává k Heroes of Might and Magic, jen s kartami místo tahových soubojů. Kromě zábavných herních mechanik má podle Šárky i kvalitní příběh, za nímž stojí scenáristé datadisků ke třetímu Zaklínači, a spoustu drásajících rozhodnutí, která rozhodně nejsou černobílá.

Černobílá ovšem je druhá recenzovaná hra s názvem Return of the Obra Dinn. Ve světě složeném jen ze dvou barev a obrysů musíte vyřešit záhadu jedné výletní lodi, při jejíž poslední plavbě celá 60členná posádka záhadně zemřela. S detektivní prací vám pomůžou speciální kapesní hodinky, které hrdinu přesouvají v čase a pomocí rozhlasové hry mu postupně odhalují, co se na palubě dělo v době smrti dané postavy. „Máš zápisník, kam se ti automaticky vyplňují fakta, ze kterých musíš vydedukovat, co se stalo, a odhalit vazby mezi postavami,“ říká Jarda s tím, že Return of the Obra Dinn není hra pro každého, jak kvůli grafické stylizaci, tak i náročnosti hádanek. Považuje ji ale i přesto za jednoho z kandidátů na letošní hru roku?

Které hry jsou pro Bena Wilsona vzorem správné práce s prostředím? Vadí Šárce, že si v Thronebreaker: The Witcher Tales nezahraje za Geralta? A probudí ve vás Return of the Obra Dinn vnitřního Sherlocka Holmese? Poslouchejte nový Quest a dozvíte se ještě mnohem víc.