Remake Final Fantasy VII je ideálním vstupem do kultovní japonské série

2. duben 2021

Jarda se Šárkou nejsou ve světě JRPG zrovna kovaní, a proto si na pomoc s epizodou o Final Fantasy VII přizvali hosta, herního novináře Jirku Škrampala. Ten hrál prakticky všechny díly série, které v Evropě vyšly, a k předělávce toho kultovního z roku 1997 má pořádně kritický přístup.

Pro Šárku je naproti tomu Final Fantasy VII Remake úplně první hrou ze světa Final Fantasy. Neznalost předchozích dílů v tomto případě příliš nevadí – vývojáři ze Square Enix staví pro každou epizodu s číslovkou úplně nové zasazení, příběh, postavy i svět.

Jednotlivé hry, které by pro sebe mohly často mít vlastní značky, tak většinou propojují spíš nevyřčené ideje a různá pomrknutí na fanoušky. I dřívější společný žánr v posledních iteracích prošel výraznou proměnou, a tak se kupříkladu tahové souboje proměnily v boj v reálném čase s možností pauzy na rozdání příkazů.

Final Fantasy VII se tak v remaku dočkalo nového soubojového systému, ale třeba také dabingu. Nutno ale podotknout, že předělávka pokrývá jen přibližně první třetinu původní verze a z úvodních pěti hodin dělá plnohodnotnou třicetihodinovou hru. To dává často víc prostoru postavám, které v sedmičce řekly pár slov, a najednou se stávají důležitými hybateli příběhu, ale často hru i celkem zbytečně natahuje.

Tvůrci odchylkami dali najevo, že se nebojí řezat ani do milovaného materiálu, což se setkalo se smíšenými reakcemi fanoušků. Až na výjimky jsou ale všichni z nich zvědaví, jak si autoři poradí s pokračováním, které by se kvůli odlišnému konci vlastně mohlo odehrát úplně jinak.

Proč si Šárka Final Fantasy VII Remake zamilovala a proč jím Jirka opovrhuje? A proč Jardu nechávají japonská RPG úplně chladným? Poslechněte si celý díl Questu a dozvíte se to a mnohem víc.

Spustit audio