Střídavé tři pruhy na I/35 u Litomyšle nebudou, podle silničářů se nevyplatí
Před třemi roky navrhlo Ředitelství silnic a dálnic a Pardubický kraj rozšíření silnice I/35 v některých úsecích o třetí pruhy. Střídaly by se v obou směrech vždy po několika stech metrech. Nakonec z tohoto plánu ale nic nebude.
Třetí pruhy měly být mezi Litomyšlí a Svitavami, konkrétně kolem obce Janov. Některé rovné úseky jsou tam k přistavění třetích pruhů jako dělné. Podle legislativy je na tříproudou silnici potřeba vozovka o minimální šířce 12 a půl metru, což současná pětatřicítka nesplňuje.
Bylo by tedy potřeba k současnému povrchu „přilepit“ ještě jeden pruh asfaltu. Podle Pardubického kraje by to zvýšilo bezpečnost provozu a řidiči by navíc měli kde předjet kamiony. Jak uvádí dopravní mapa ministerstva dopravy, kolem obce Janov se od roku 2008 stalo víc než 120 dopravních nehod.
Nejnebezpečnější úseky v republice: dva ze tří jsou v Pardubickém kraji
Pojišťovna Allianz po roce vydala mapu nejnebezpečnějších silničních úseků. Nově se na ní objevila i dvě místa z Pardubického kraje, která v nelichotivém žebříčku obsadila celorepublikové druhé a třetí místo.
Důvodů, proč tedy třetí pruhy nebudou, je víc. Hlavním argumentem proti je dálnice D35, říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl: „Rozšiřování stávající silnice I/35 v době, kdy je v plném proudu příprava dálnice D35, je ekonomicky nezdůvodnitelné a i z hlediska získání potřebných pozemků velmi těžko proveditelné.“
A právě nevole majitelů okolních pozemků je podle Rýdla další problém: „Původní záměr upravit dopravní značení v úseku mezi Litomyšlí a Janovem tak, aby zde vzniknul střídavý třípruh, narazil na odpor především majitelů přilehlých zemědělských pozemků.
Dálnice v nedohlednu
Ovšem stavba dálnice je ještě daleko. Nestaví se ani úseky Opatovice - Časy a Časy - Ostrov, které mají být hotové nejdříve. V okolí Litomyšle je zatím všechno jen ve fázi plánování, získávání pozemků a potřebných razítek. Bagr do země ale ještě nekopl.
Tři pruhy v některých místech existují už teď, jde o úseky mezi Svitavami a Moravskou Třebovou a Mohelnicí, kde vozovka překonává kopcovitý terén a je tak vybavena stoupacími pruhy. Ale to je jen část vytížené silnice. Tři pruhy jsou také v krátkých úsecích u Vysokého Mýta nebo u Ostřetína.
Související
-
Dálnice pomůže i Vysokému Mýtu. Zatím autům čelí semafory
Doprava vypadá jako největší problém města. Hlavně se to týká tranzitní dopravy po silnici I/35. Než bude hotová dálnice, řeší Vysoké Mýto bezpečnost kolem komunika...
-
Silnice I/35 by se v některých úsecích mohla rozšířit o třetí...
Pardubický kraj chce na některých úsecích silnice I/35 rozšířit vozovku o třetí jízdní pruh. Mělo by to prý zvýšit bezpečnost a plynulost jízdy. Hejtman Martin Neto...
-
Radary se Litomyšli vyplatily. Za rok vynesly přes 17 milionů
Nákup úsekových radarů na měření rychlosti se litomyšlské radnici vyplatil. Od loňského do letošního června městu vynesly skoro 17,2 milionů korun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Spor o windfall tax. ‚Nemanipulujte, nelžete,‘ říká ekonom Hampl akcionáři ČEZ. Ten chce žalovat stát
-
Dívka trhala borůvky a ztratila se, četníci ji umlátili, vzpomíná vnuk na dědův příběh z tábora v Letech
-
Ruská agrese na Ukrajině přispěla k podpoře EU, ukazují data. Ekonomické důsledky ji ale opět sráží
-
Policie zadržela spolupracovníka lídra kandidátky AfD pro eurovolby. Měl předávat informace Číně