Telefonické spojení do živých pořadů

25. duben 2022

Do živého vysílání lze přepojit pouze jednoho posluchače, který pokládá otázku. Druhý posluchač je připraven a propojen, ale do vysílání může vstoupit až ve chvíli, kdy moderátor požádá o dalšího volajícího.

Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem, jak je organizováno telefonické spojení do živých pořadů. Moje manželka dnes měla zájem položit otázku do pořadu KÁVA O ČTVRTÉ. Ačkoli po vytočení čísla 221 552 525 telefon neustále vyzváněl, nikdo jej nezvedal. Přitom bylo z vysílání jasné, že spojení je funkční. Prosil bych o vysvětlení.

Děkuji za odpověď.

J. B.

________________________________________________________________________

Vážený pane,

děkuji Vám za konkrétní dotaz. Konzultoval jsem jej s produkcí stanice Dvojka. Dovolím si shrnout podstatné informace.

Do živého vysílání lze přepojit pouze jednoho posluchače, který pokládá otázku. Druhý posluchač je připraven a propojen, ale do vysílání může vstoupit až ve chvíli, kdy odborník zodpoví předešlý dotaz a moderátor požádá o dalšího volajícího. Ostatní volající slyší ve svých přístrojích sice vyzváněcí tón, ale jejich hovor může produkce přijmout až ve chvíli, kdy jsou ukončeny hovory prvních dvou. V jednom vstupu jsou zpravidla dva telefonáty, kromě nich moderátorka zařazuje dotazy, které přišly k tématu do mailové schránky.
Je mi líto, že se Vaše manželka do pořadu nedovolala. To je bohužel riziko každého pořadu, jehož součástí jsou telefonické vstupy posluchačů. Pokud Vám mohu poradit, zkuste napsat svůj dotaz nebo komentář na mailovou adresu redakce nebo pořadu. Vím, že s došlými maily se zodpovědně pracuje, vybírají se z nich ty, které se opakují nebo které mají obecnější platnost a mohou zajímat širší okruh posluchačů.

S díky za pochopení a se srdečným pozdravem

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio