Tiskovou mluvčí a manažerkou externí komunikace Českého rozhlasu bude Lidija Erlebachová
S účinností od 1. července 2025 se novou tiskovou mluvčí a manažerkou externí komunikace Českého rozhlasu stane Lidija Erlebachová. Přichází s bohatými zkušenostmi z veřejné i korporátní sféry. Soustředit se bude na korporátní témata a posílení povědomí o Českém rozhlase a jeho roli coby média veřejné služby. Nástup Erlebachové dnes oznámil generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral na veřejné schůzi Rady ČRo.
Erlebachová nastupuje do nově vzniklé pozice, která je součástí širší transformace v rámci komunikace Českého rozhlasu. Ta navazuje na změny spojené s odchodem dosavadního ředitele Komunikace, obchodu a vnějších vztahů Jiřího Hošny, jehož sekce byla rozhodnutím generálního ředitele zrušena. Kompetence této zaniklé sekce budou nově rozděleny mezi jednotlivé útvary napříč rozhlasem. Externí komunikace, zvláště pak kontakt s médii, přechází do kompetence nové tiskové mluvčí.
„Po změnách vyvolaných takzvanou velkou mediální novelou, která zásadním způsobem redefinovala možnosti obchodní komunikace veřejnoprávních médií, bylo logickým krokem upravit i interní strukturu komunikace rozhlasu. Věřím, že příchod Lidije Erlebachové přinese do naší externí komunikace odbornost, stabilitu a jasný směr,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Lidija Erlebachová má dlouholeté zkušenosti s řízením komunikace napříč institucemi i tématy. V minulosti se v rámci agentury Native PR podílela na strategické komunikaci pro Zemědělský svaz ČR, Správu železnic nebo Českou poštu. V těchto rolích se soustředila především na náročná ekonomická a společenská témata, krizovou komunikaci a budování vztahů s médii. Předtím zastávala různé vedoucí pozice v rámci komunikace a PR a působila i jako externí konzultantka a školitelka.
„Český rozhlas je pro mě synonymem důvěryhodnosti a kontinuity. Vážím si možnosti přispět k transparentní a srozumitelné komunikaci této veřejnoprávní instituce, a těším se na spolupráci s kolegy i novináři,“ říká Lidija Erlebachová.
Zatímco vedení externí komunikace přebírá Erlebachová, komunikaci projektů Českého rozhlasu, komunikaci s veřejností, oblast mediálních partnerství a spoluprací a část interní komunikace bude i nadále zajišťovat Oddělení komunikace vedené Blankou Bumbálkovou. Ta bude tiskovou mluvčí také zastupovat v době její nepřítomnosti. Na komunikaci strategických cílů Českého rozhlasu, které vychází z pozičního dokumentu Strategie 27 pro digitální věk, se v rámci svých kompetencí bude podílet i Sekce strategického rozvoje řízené ředitelkou Martinou Májíček Poliakovou. Změna nového organizačního začlenění celé oblasti externí komunikace má za cíl zefektivnit tok informací a lépe provázat komunikaci s kulturními, společenskými a korporátními aktivitami Českého rozhlasu.