V Hloubětíně pokračuje výstavba nové tramvajové vozovny. Dopravní podnik zprovoznil v areálu energocentrum

15. listopad 2021

Celkem 10 měsíců budoval Dopravní podnik v Hloubětíně nové energocentrum, teď funguje ve zkušebním režimu. Jeho výstavba stála 120 milionů korun a na jaře 2022 mají stavební práce pokračovat. V Hloubětíně má vyrůst především samotná hala pro odstavování a údržbu tramvají. 

Vznik nového energocentra byl nutný k tomu, aby vůbec mohla pokračovat výstavba budoucí vozovny. „Protože původní energocentrum, jak transformační stanice, tak měnírna pro provoz tramvají, stejně jako výměníková stanice od centrálního vytápění, byly umístěny v prostorách, kde budeme stavět tu halu,“ uvádí technický ředitel pražského Dopravního podniku Jan Šurovský.

Energocentrum zajistí provoz samotné vozovny, primárně zásobuje také tramvajovou trať v Kolbenově ulici. Součástí je zároveň tranformační a rozpínací stanice Pražské energetiky zásobující okolní zástavbu.

Nové energocentrum v areálu vozovny Hloubětín

Původní vozovna byla ve špatném stavu, proto došlo v roce 2019 k její demolici. První práce na nové vozovně by podle Jana Šurovského měly začít na jaře 2022: „V současné době dochází ke kontrole nabídek a následnému vyhodnocování. Pokud by všechno šlo dobře, tak lze doufat, že ještě letos bychom mohli znát budoucího zhotovitele.“

Odhadovaná doba výstavby je v řádu dvou let a bude zde deponováno přes 150 krátkých tramvají. „Při troše štěstí by to někdy na konci roku 2023 mohlo pomalu být. Naštěstí stavba vozovny Hloubětín bude výrazně organizačně snazší než třeba přestavba vozovny v Plzni, která teď probíhá. Protože v Plzni je jediná vozovna a ona musí zajistit vypravení. Kdežto my máme vozovnu Hloubětín vyklizenou a náhradní odstavné kolejiště máme v Hostivaři.“

Interiér nového energocentra v areálu vozovny Hloubětín
autoři: Soňa Jindrová ,
Spustit audio