V kraji je už 20 tzv. Pol Pointů. Policisté v nich loni přijali 60 trestních oznámení, letos už evidují stovku propojení
Středočeská policie tento týden otevřela dvacátý Pol Point, tedy kontaktní místo, které slouží veřejnosti ke vzdálené komunikaci s policií. Dvacátý komunikační terminál je na hradě Křivoklát na Rakovnicku. Od začátku roku policie uskutečnila přes Pol Pointy zhruba stovku propojení, řekl v rozhovoru pro Český rozhlas Region ředitel středočeské policie Václav Kučera.
Podle něj středočeská policie počítá s tím, že další kontaktní body budou přibývat. První testovací místnost vznikla loni začátkem roku na policejní služebně v Karlštejně na Berounsku.
Loni policisté v trestním řízení udělali 1334 výslechů prostřednictvím videokonferencí a zaznamenali 60 oznámení trestné činnosti nebo jiného protiprávního jednání. Na systém zvaný Pol Point jsou napojené nejen terminály, ale po zaslání přihlašovacích údajů lze skrze něj kontaktovat policii i přímo z domova. Systém také umožňuje například operativní zapojení tlumočníků.
Pol Pointy jsou určené nejen obětem trestných činů, ale i lidem, kteří chtějí podat jakékoliv trestní oznámení, přičemž dávají přednost videokonferenčnímu způsobu vedení výslechu. Pol Point je nezávislý na organizační struktuře policie. V místnosti je k dispozici bezobslužná technika pro videohovor s policistou na centrálním místě. Nenahrazuje volání na tísňovou linku 158. Centrální místnost, která bude hovory z kontaktních míst přijímat, je na krajském ředitelství středočeské policie v Praze 5.
Vybudování jednoho kontaktního místa vyjde asi na 100.000 korun. Nachází se například na služebnách státní nebo městské policie, na městských úřadech nebo nyní právě na hradě Křivoklát.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Spor o windfall tax. ‚Nemanipulujte, nelžete,‘ říká ekonom Hampl akcionáři ČEZ. Ten chce žalovat stát
-
Zpravodajský server agentury ČTK napadli hackeři. Vydal falešné zprávy o atentátu na Pellegriniho
-
Dívka trhala borůvky a ztratila se, četníci ji umlátili, vzpomíná vnuk na dědův příběh z tábora v Letech
-
Češi přišli na internetu o 357 milionů. ‚Ten nejslabší díl je klient. Naše systémy se zlepšují,‘ tvrdí bankéři