V našich očích nestárnou Kampaň sociálního startupu Návštěvy POTMĚ má zaujmout sendvičovou generaci

20. duben 2019

Podle průzkumu Fondu dalšího vzdělávání a PPM Factum pečuje více než dva miliony dospělých v Česku o své blízké. Nutnost této péče stále roste i vzhledem k trvalému stárnutí společnosti. Ve spolupráci s design studiem REMEMBERSHP_ spouští Návštěvy POTMĚ po prvním roce fungování kampaň s hlavním claimem „V našich očích nestárnou“. Výsledkem má být nejen pomoci ženám a mužům v péči o své blízké, ale i poukázání na trvalý celospolečenský problém osamělosti seniorů.

Senioři se budou cítit jako za mlada

Startup Návštěvy POTMĚ vznikl přesně před rokem a jeho posláním je propojovat nevidomé a těžce zrakově postižené se seniory žijícími v osamění. Společně během návštěv tráví obě skupiny čas nejrůznějšími aktivitami, jako jsou dlouhá povídání a sdílení příběhů, zpívání, canisterapie, nebo procházky. Ulehčuje i ženám a mužům sendvičové generace, kteří se starají zároveň o své děti i rodiče, a potýkají se tak s psychickým i fyzickým vyčerpáním. Hlavní myšlenkou samotné kampaně je poukázat na fakt, že nevidomí a těžce zrakově postižení nevnímají fyzické příznaky stáří a své klienty (seniory) poznávají výhradně skrze příběhy a vyprávění. „Rozhodli jsme se vykreslit seniory jako mladé aktivní lidi, kteří stále žijí příběhy a vzpomínkami, o nichž nevidomým během návštěv vyprávějí. Ukazujeme dívky a mladíky na starých černobílých fotografiích a zdůrazňujeme, že zejména tímto způsobem vypadají i v očích nevidomých. Navíc příběhy, které děti a vnuci slyšeli své babičky a dědy opakovat už mnohokrát, si nevidomí rádi poslechnou znovu,“ popisuje samotnou kampaň Petr Rubáček z design studia REMEMBERSHIP_, které se jako komunikační kanály rozhodlo v kampani využít primárně PPC, Facebook a Instagram. Návštěvy POTMĚ na veřejnost záměrně cílí ve chvíli, kdy je vánoční sentiment na ústupu a lidé problematiku stárnoucí populace a s ní související osamělosti seniorů opět upozaďují.

Startup bez konkurence

Projekt jako takový je v současné chvíli na trhu jediný svého druhu. Od klasického hlídání seniorů se totiž v mnohém liší. „Návštěvníci přichází za seniory jako společníci a tráví s nimi čas tak, aby jim přinášel radost. Naší rolí není starost o domácnost seniora, nákupy nebo pochůzky po lékařích a úřadech, naším cílem je zpestřit seniorům dny, které tráví v osamění a ulevit i rodinám, které o ně pečují. Návštěvníci přinášejí na návštěvy svoji osobnost, schopnosti a dovednosti, životní zkušenosti a hlavně empatii a velkou trpělivost,“ vysvětluje klíčové rozdíly ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu a zakladatelka startupu Gabriela Drastichová. Služba je pro seniory bez rodinných příslušníků a pro seniory v pobytových zařízeních zdarma. V případě, že službu objednává rodinný pečující pro své rodiče či prarodiče, jsou první tři návštěvy zdarma a další se hradí částkou 250,- Kč/hod. 

Spustit audio