Vědci spočítali, kolik na nás během jediného dne působí reklam

29. duben 2015
Encyklopedie Radiožurnálu

Kolik shlédne člověk během dne reklam, to je otázka, kterou se vědci, novináři i marketingoví specialisté zabývají už léta.

První studie na toto téma se objevují v USA v 50. letech minulého století. Jejich čísla se pohybovala v rozmezí od 1518 do 3000 reklam za den. Autorem překvapivě konkrétního čísla 1518 reklam zhlédnutých za jeden den byl viceprezident pro marketing společnosti General Foods Edwin Ebel. Jednalo se nicméně spíše o spekulaci, která měla položit větší důraz na marketing.


Podle Ředitelství silnic a dálnic České republiky bylo například v roce 2011 podél silnic a dálnic na 2226 billboardů.

Skutečný počet reklam, který máme za den možnost zhlédnout, záleží hodně na tom, jak často nebo dlouho se díváme na televizi, zda čteme noviny, jak pilně navštěvujeme internetové stránky nebo se pohybujeme po ulicích měst, v dopravních prostředcích nebo například po dálnicích, které jsou v našich zeměpisných šířkách a délkách doslova obsypané reklamními plochami.

Současné odhady, kolik člověk během dne zhlédne reklam, jsou však o mnoho střízlivější než v minulosti. V průměru se ustalují na 250 reklamních sdělení za den, horní hranice zůstává na až 3 tisících.

autor: Martina Poliaková
Spustit audio