Z Dejvic směr Kladno pojedou vlaky tunelem. Modernizovaná trať by měla fungovat do roku 2030

7. září 2018 07:51

Část železniční tratě mezi Prahou a Kladnem by mohla vést tunelem. Ve čtvrtek to odsouhlasili pražští zastupitelé.  Úprava trati by měla začít v roce 2021 a vše by mohlo být hotové do roku 2030.

Trať do Kladna patří mezi nejvytíženější v Praze a Středočeském kraji, využívají ji hodně lidé, kteří do Prahy z Kladna a okolí jezdí za prací nebo do škol. Rekonstrukce trati do Kladna je podle současného vedení Prahy jedním z nejdůležitějších projektů na příští desetiletí. Zastupitelé schválili změnu územního plánu, která je potřebná pro přípravu toho projektu, takže to zatím není konečné rozhodnutí.

Tunel by měl urychlit vlaky na o několik minut. Teď cesta z jednoho města do druhého trvá něco přes půl hodiny. A to zrychlení platí i pro cestu na letiště, protože tunel bude v úseku mezi stanicemi Dejvice a Veleslavín. Kromě zkrácení času, za který by se lidé z centra Prahy na letiště i do Kladna dostali, je velkýma argumentem také to, že by se tunely vyhnuly domům a dalším stavbám a nebylo by potřeba nic bourat. S vedením trati v úseku Dejvice-Veleslavín na povrchu navíc dlouhodobě nesouhlasili zástupci městské části Praha 6. A to právě proto, že v původních návrzích byly obsažené i demolice některých staveb.

Se stavbou železnice se začalo v Praze už v podstatě minulý rok, projektem oprav Negrelliho viaduktu. Úprava trati mezi Ruzyní a Kladnem by měla začít v roce 2021, modernizace úseku mezi Veleslavínem a pražským letištěm potom v roce 2024. Podle současného plánu by celá trasa mezi Prahou a Kladnem, s napojením na letiště měla v modernizované podobě fungovat do roku 2030.

Spustit audio