Za covidu byly nákupy na e-shopech rekordní. Podobný růst by jindy trval roky, míní odborník

8. prosinec 2021

Doba koronavirové krize, protkaná lockdowny a protiepidemickými restrikcemi znamená růst trhu internetového obchodování. „Dá se říct, že za celý loňský rok trh vyrostl o tolik, kolik by normálně rostl třeba dva až tři roky. Ten skok byl opravdu razantní,“ shrnuje dopady pandemie covidu-19 na e-commerce odborník v oboru Matěj Kapošváry.

Tak jako dorůstá generace zákazníků, kteří bez jazykové bariéry nakupují na zahraničních e-shopech, expandují i tuzemské internetové obchody za hranice republiky.

Čtěte také

Většinou spíš na Východ, ale jsou i obchody, které míří na Západ nebo do Skandinávie.

„Protože česká e-commerce je vysoce konkurenční, tak jsou místní e-shopy zvyklé na tvrdý boj a mají vysokou kvalitu. Díky tomu dokážou být úspěšní i na zahraničních trzích.“

To, co se obchodníci během covidové pandemie naučili a co bude podle Kapošváryho nadále posilovat, je propojování on-line a off-line kanálů nakupování.

A pokud by měl předpovědět vzdálenější budoucnost e-commerce, soudí, že lidé budou trávit nakupováním čím dál méně času.

Matěj Kapošváry, provozní ředitel Shopsys

Poslechněte si celý audiozáznam Hovorů Davida Šťáhlavského.

autoři: David Šťáhlavský , marz
Spustit audio

Související