Ženeva 2016: Přehlídka nejnovějších aut, ale i místo tvrdé práce

1. březen 2016

Ženevský autosalon není jen přehlídkou nejlepších světových značek. Každé auto tu má nadstandardní péči. Skoro u každého stánku jsou hostesky a personál, který každou chvíli čistí karosérie prachovkou. Hodně práce daly stavby samotných stánků. Například ten pro Škodovku stavěli technici téměř měsíc.

Stavbu jsme oficiálně začali 6. února, ale předtím trvá ještě přibližně tři nebo čtyři dny, než se nastaví světla,“ vysvětluje projektový manažer Martin Hulala. Nejtěžší je podle něj postavit speciální stěny s velkou LED obrazovkou, v Ženevě letos ladí do zelené barvy konceptu sedmimístného terénního auta Vision-S.

Čtěte také

„Ono je tam vždycky něco jiného. Letos jsou tam polygonální stěny. Plánování těchto atypických kroků není nikdy jednoduché, musíme se nějak dohodnout. Je to potom do malé míry improvizace na místě. Stavba není jednoduchá, ale dá se to zvládnout,“ říká Martin Hulala.

Téměř u každého auta na autosalonu stojí dívka, která má na starost jeho leštění. Má v ruce prachovku a každou chvíli musí přeleštit nejen karoserii, ale také boční okýnka nebo interiér auta.

„Dnes jsme začínaly brzy, už v šest hodin ráno, ale končíme v sedm. Normálně začínáme v osm a pracujeme do osmi večer. Je to zábava, je skvělé být tady, pohybovat se kolem hezkých aut,“ říká jedna z hostesek Ennie.

Čtěte také

Automobilky mají na autosalonu naplánovaný program na minuty, například škodovka začala program v 8 hodin a 25 minut a to na minutu přesně. A novináři tady mají málo času. „Stihnout se to dá, je to daň za to, že chceme mít všechno na jednom místě. Ženeva je největší automobilový svátek roku a každá automobilka se tady chce předvést v co nejlepším světle,“ vysvětluje ve velké místnosti pro stovky novinářů Martin Frei z motoristického časopisu. Místo mají jen ti, kteří si brzy ráno vystáli frontu hned po otevření bran 86. ženevského autosalonu.

Spustit audio