Zpravy.rozhlas.cz je nejlépe hodnoceným zpravodajským serverem

24. listopad 2010

Lichotivý výsledek pro zpravy.rozhlas.cz vyplývá z nejnovějšího srovnání našich zpravodajských serverů od agentury MediaResearch. Portál zpravy.rozhlas.cz dosáhl nejlepšího výsledku. Přehlednost a snadná orientace, malé množství reklam nebo grafické zpracování, to vše uživatelé na zpravodajském serveru Českého rozhlasu oceňují nejvíce.

Podobného hodnocení dosáhl i zpravodajský web ČT24, tedy další veřejnoprávní portál. Na druhém místě skončily Novinky.cz a na třetím iDnes.cz.

„Výsledky výzkumu naznačují, že lidé stojí o kvalitní a kvalitně podané zpravodajství. Portál zpravy.rozhlas.cz přesně tento typ nabízí,“ říká Kateřina Křenová, vedoucí redakce internetového zpravodajství Českého rozhlasu.

Při návštěvě zpravodajských webů je pro uživatele nejdůležitějším faktorem přehlednost a snadná orientace, aktuálnost zpravodajství a důvěryhodnost a dále serióznost informací. Mladá generace čím dál více využívá i možnosti personalizace homepage, optimalizaci pro mobilní telefony nebo možnost sdílení článků a zpráv na sociálních sítích.

Web zpravy.rozhlas.cz zabodoval především u lidí ve věku od 25 do 34 let se středoškolským vzděláním s maturitou a u vysokoškoláků, z těchto skupin pak nejvíce u konzumentů seriózního i středně náročného zpravodajství. Celkově byl ale server hodnocen velice kladně napříč všemi věkovými skupinami a dalšími charakteristikami respondentů.

Zpravodajský web Českého rozhlasu nabízí pouze původní a ověřené zprávy, které jsou aktualizovány 24 hodin denně. Informace, které na zpravy.rozhlas.cz naleznete, produkuje Český rozhlas původně pro své vysílání, proto je součástí většiny z nich i podoba v reálném zvuku. Jako jediný zpravodajský portál poskytují zpravy.rozhlas.cz informace o dění v České republice v pěti světových jazycích a neobsahuje reklamu ani komerční sdělení.


Srovnání zpravodajských serverů v České republice přinesla známá výzkumná agentura MediaResearch. Výzkum prováděla v říjnu a listopadu tohoto roku na reprezentativním vzorku internetové populace ČR starší 15ti let, celkem se zúčastnilo 554 respondentů. Výzkum byl realizován technikou jednorázového dotazníku prostřednictvím internetového sběru a probíhal jako jednorázový uzavřený sběr dat. Terénní sběr probíhal na přelomu října a listopadu 2010 na webovém rozhraní MEDIARESEARCH.

Spustit audio
autor: Oddělení komunikace