Československá plavba Labská v Děčíně po víc než 100 letech končí

Československá plavba Labská v Děčíně po víc než 100 letech končí
Z Děčína odchází poslední připomínka toho, že město bývalo více než 100 let důležitým místem pro lodní dopravu. 14. února si v sídle společnosti Rhenus PartnerShip-ČSPL, s.r.o. převzaly desítky zaměstnanců výpovědi. Firma jde do likvidace. Proč, to její vedení zatím nechce upřesnit.
„Teď nám tady říkali, že nemáme nikomu nic říkat. Prý až… A to až ještě nenastalo,“ ozývá se z hloučku lidí, kteří stojí v sídle firmy, která v Děčíně víc než 100 let provozovala lodní dopravu.
Na avizovanou schůzku čeká i předseda firemní odborové organizace Kamil Sobotka a potvrzuje zvěsti, které už nějakou dobu kolují ve formě šeptandy.
„Ruší se kompletně firma, my jsme nadbyteční, tak nás propouštějí. Dnes jdeme podepsat rozvázačku,“ shrnuje Sobotka. U plavby pracoval víc než 40 let – postupně se vypracoval na kapitána tlačných remorkérů.
Kamil Sobotka má jasno – míří do předčasného důchodu. Ostatní už tak jasno nemají. Nikomu není moc do hovoru – pro většinu z nich je loďařina nejen obživou, ale i srdeční záležitostí.
Práce je dost, firma prý ale nevydělává
Kapitán Sobotka nechce věřit tomu, že by se firma neuživila: „Jezdíme jak draci pořád, ale prý to nevydělává. Práce je až nad hlavu,“ krčí rameny.
Čtěte také
„Z rozhodnutí zaměstnavatele dochází k ukončení všech pracovních povinností a pracovní činnosti společnosti Rhenus PartnerShip-ČSPL, s.r.o., k 30. dubnu bude zastavena činnost plavidel a podnikatelská činnost firmy. Společnost půjde do likvidace a bude propuštěno nějakých 45, 46 zaměstnanců,“ potvrdil jednatel firmy Pavel Hamalčík.
Firma v současnosti vlastní sedm motorových nákladních lodí a tři tlačné remorkéry. Některé z plavidel firma prodá, jiná sešrotuje.
Důvod ukončení činnosti nechce vedení upřesňovat. Československou plavební společnost založil v roce 1922 stát a banky, v roce 2018 se stala součástí skupiny Rhenus.
Související
-
Nákladní lodě mohou po půl roce opět plout po Labi. Jako první vyrazí z Lovosic obří generátor
Rejdaři 31. ledna naložili v Lovosicích na nákladní loď obří generátor. Po půl roce zákazu plavby propluje v pondělí 3. února jako první pod zničeným drážďanským mostem.
-
Kvůli suchu je omezená lodní plavba na dolním Labi mezi Ústím a Hřenskem
Sucho omezuje lodní dopravu na Labi na Ústecku a Děčínsku. Problémy přitom nemají jen nákladní lodě. Omezená je i osobní doprava.
-
Československá plavba labská. V 80. letech byla největší rejdařskou společností v Evropě
Československá plavba labská vznikla výnosem parlamentu 13. června 1922. V polovině 80. let byla největší rejdařskou společností v Evropě. Vlastnila 700 lodí.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Plynovody a ropovody nám ukázaly mapu reálných přátel v Evropě, říká diplomat Václav Bartuška
-
‚Bateriová auta zvítězí, vytlačí i spalovací,‘ tvrdí analytik. Proč v nové disciplíně Čína válcuje Evropu?
-
Čekáme, jak dopadnou vyšetření, sdělil kouč Pardubic Hořava k Sedlákovi. Byl rád, že duel hráči zvládli
-
Spor ve vládě kvůli MotoGP? Stát dá na závody 300 milionů bez povolení z Bruselu, Rakušan nesouhlasí