Doučovací kurzy mají žákům pomoci vrátit se do normálního režimu, vysvětluje zástupce ředitelů škol
Dlouhá výuka na dálku při pandemii koronaviru zhoršila výsledky některých žáků a prohloubila nerovnosti ve vzdělávání. Pomoci by měl Národní plán doučování. S kurzy postupně začínají základní i střední školy a také konzervatoře. V podzimní fázi na doučování dostanou celkem 250 milionů korun. „Největší problémy mají žáci, kteří dlouhodobě vypadli ze systému distanční výuky a ztratili pracovní návyky,“ přibližuje prezident Asociace ředitelů základních škol Luboš Zajíc.
Mají o doučování zájem rodiče dětí, které podle učitelů tu pomoc potřebují? Kdo bude žáky doučovat a budou prostředky od státu na jejich finanční odměnu stačit? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Do dvou až tří let nastane redukce učiva, biflování na školách není potřeba, říká ministr Plaga
Jak se školy vyrovnávají s žáky, které rodiče nenechají testovat? A kdy bude jasné, co zmizí ze školních osnov? Poslechněte si celý rozhovor.
-
Měly by školy nadále učit na dálku? Většina kandidujích stran je proti, Moravané si přejí experiment
V posledním roce si školství vyzkoušelo přechod do režimu online učení. Některé školy by se dalšímu využívání distanční výuky nebránily. Měla by se ve školách zavést?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.