Mádl: Lovestory kartáčků mě inspirovala k milostnému psaní. Lockdown nás zkřehčil a přinesl zápletky
Během lockdownu hledal Jiří Mádl po bytě protagonisty, s nimiž by mohl točit. „Zní to jako vtip, ale některé kartáčky výraz nemají a některé jo. Zdá se to jako malinká věc, ale někdy je to nevzhledná flundra,“ popisuje „casting“ série Miluji tě, Pucinko. K čemu dalšímu by mohla uzávěra inspirovat? „Dnes je všechno rychle řešitelné a lockdown nás najednou jako lidstvo zase zkřehčil. Určitě to je prostor pro spoustu příběhů, limitace života dělá vždycky styl,“ myslí si.
Související
-
Žádná pravda nesmí stát v cestě dobré historce, zdůrazňuje scenárista Kolečko
„Důležitá je rešerše, a pak stvořit příběh,“ říká scenárista Petr Kolečko, podle kterého se skutečné události dramatickému tvaru vzpírají.
-
Herectví je způsob, jak schovat sebe sama nebo si zkusit něco, čeho se bojím, říká Magdalena Borová
Magdalena Borová má Českého lva za Marii ve filmu Krajina ve stínu. Teď ale chystá vlastní projekt – inscenaci podle knížky Anny Bolavé Do tmy. Čím ji oslovila?
-
Popisné příběhy mi nic nepřináší, mám rád ve filmu jinakost, říká režisér úspěšné minisérie Zrádci
Režisér a producent Matěj Chlupáček dostal první kameru v devíti letech. V osmnácti debutoval se snímkem Bez doteku. „Vidět film čtyřikrát je u mě běžné,“ popisuje.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.