Mezi Hradcem a Pardubicemi opět jezdí vlaky, zatím po jedné koleji. Pokračuje stavba zdvojkolejnění

18. červenec 2022 07:59

Se začátkem víkendu skončila čtyřměsíční vlaková výluka mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Cestující, kteří právě teď míří z jednoho krajského města do druhého, tak už nemusí jezdit náhradní autobusovou dopravou. Omezení způsobila stavba druhé koleje mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová. Další informace zjišťoval redaktor Jakub Vik.

Jezdí tedy vlaky v úseku už po obou kolejích?

Čtěte také

Zatím nejezdí, druhá kolej totiž není ještě úplně hotová. Stavbaře nyní čeká na většině úseku pokládka právě kolejí a stavba protihlukových stěn. Hotovo by mělo být do 15. listopadu. Vlaky se tedy dosud mohly vrátit jen na jednu kolej.

Součástí stavby je i oprava nádraží v Rosicích, kde už je zprovozněno nové nástupiště. Ještě se k němu dostavuje podchod.

V budoucnu se dvojkolejní trať protáhne až na pardubické hlavní nádraží. Ovšem až stavbaři dokončí nový železniční most právě v Rosicích přes řeku Labe, na místě, kde stával starý most. V této chvíli se tam jezdí pouze po provizorním přemostění. A nový most by se měl začít montovat na podzim.

Čtěte také

K čemu by měla modernizace tratě vést?

Zdvojkolejnění daného úseku by podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy mělo zrychlit dopravu mezi oběma krajskými městy a pomoci její plynulosti. „Stavba přispěje ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění zabezpečovacího zařízení systému ETCS, ke kterému dojde v roce 2024, budou vlaky v úseku dosahovat rychlosti až 160 kilometrů za hodinu."

Takovou rychlostí by se pak mělo jezdit po celé trati. Tedy po dokončení posledního úseku z Opatovic nad Labem do Hradce Králové.

Čtěte také

Kdy bude úplně dokončená druhá trať mezi oběma krajskými městy?

Stavba onoho posledního úseku mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové by měla začít v roce 2024. Součástí bude i velmi rozsáhlá oprava a přestavba železničního uzlu na hradeckém hlavním nádraží. Ve stanice Opatovice nad Labem-Pohřebačka pak budou úplně odstraněna stávající nástupiště a náhradou za ně vznikne úplně nová zastávka Březhrad.

Úplně hotovo by pak mělo být v roce 2030.

autoři: Jakub Vik , baj
Spustit audio

Související