Na Letiště Václava Havla nejdelším trolejbusem v ČR. Svůj pravidelný provoz zahájila nová linka 59
V Praze nově jezdí nejdelší vozy veřejné dopravy v Česku. Na spoje, které vozí cestující na Letiště Václava Havla, nasadil Dopravní podnik hl. m. Prahy pětadvacet metrů dlouhé trolejbusy. Kromě toho, že přepraví více cestujících než dosavadní autobusy, tak jsou i ekologičtější.
Zvuk naftového autobusu už lidé při cestě na letiště z Nádraží Veleslavín neuslyší. Místo dosavadní linky 119 totiž pojedou tichým trolejbusem s číselným označením 59. Nové vozy mají především pomoct navýšit kapacitu přepravených cestujících
„Je to trolejbus tříčlánkový, má tedy o třicet procent větší kapacitu než ty původní autobusy, celkem se do něj vejde 180 cestujících,“ uvádí náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib z Pirátů.
Právě kapacita autobusů bývala doteď častým problémem. Trolejbusy, kterých má Dopravní podnik hl. m. Prahy dvacet, jsou navíc i ekologičtější a úspornější.
„Co se týče uhlíkové stopy, ten dopad je daleko příznivější, šetří se tisíce litrů nafty. A tím, jak jsme ve špičce na lince 119 vypravovali autobusy ve dvojici, tak tohle teď zvládne jeden trolejbus, ušetříme tím i řidiče,“ říká generální ředitel DPP Petr Witowski.
Trolejové vedení a další technické zázemí vybudovali dělníci zhruba za čtyři roky. Část trasy z Nádraží Veleslavín na letiště i zpět zvládá vůz na vlastní pohon.
„Jedná se o moderní trolejbus, je parciální, polovinu té cesty jede bez trolejí. Když brzdí, tak je schopen rekuperovat tu energii přímo do trolejí nebo do baterky,“ popisuje člen magistrátního výboru pro dopravu Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě.
Je v plánu elektrifikace také u jiných pražských linek? Poslechněte si celou reportáž.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ukrajinec se zbraní v Litvínově? ‚Vím to od člověka, jemuž to řekl kriminalista,‘ tvrdí autor dezinformace
-
Noční vlci v Brně položili věnce k památníku Rudé armády. Na místě se setkali i s protesty
-
Po smrti Navalného je zřejmé, čeho je ruský režim schopný, říká právník politického vězně
-
Analytička o Dukovanech: Korejci tvrdí, že staví efektivně. Francouzi nabízí evropskou technologii