Na tramvajovou trať v Plzni instalují stavbaři 350tunový most. Jde o technologicky nejnáročnější část stavby
Včera večer začali stavbaři posouvat nad silnici 1/27 na Klatovy 350 tun vážící a 38 metrů dlouhý most. Vzhledem k technickým možnostem a váze mostu je jeho nasouvání do finální polohy poměrně časově náročné.
Celý most se posouvá po provizorních kolejích prostřednictvím hydraulických lisů. Celý proces hlídá počítač. V případě, že dojde k výkyvu nebo posunu menšímu než pět milimetrů, musí podle stavbyvedoucího Petra Brona, dojít ke korekci.
Výsuv celého mostu má na starosti stavební technik Ondřej Bartošek. „Most se vysouvá na osmi válcích, přičemž na čtyřech kontrolujeme reakce během výsunu. V podstatě se jedná o pomocné vozíky, které odlehčují konstrukci, po které vysouváme. Během posunu musíme také sledovat boční vedení, aby most jel v požadované dráze, a aby výsuvná konstrukce nesedala,“ vysvětlil Ondřej Bartošek.
Nejnáročnější část stavby by měli mít stavbaři dne večer za sebou
Dnes večer by měl být most zafixovaný na místě. Kvůli osazování mostu musela být omezena doprava svedením do jednoho pruhu. Omezení budou i o víkendu. „Musíme počkat na víkend 6. a 7. července, kdy máme úplnou uzávěru komunikace I/27. Potom dojde k odstranění podpůrné konstrukce a k osazení mostu na ložiska. Samotné koleje budou na most položené letos v říjnu,“ dodal Petr Bron.
Stavba tramvajové trati na Borská pole vyjde na zhruba 480 milionů korun bez DPH. „Uprostřed mostu budou jezdit tramvaje, po stranách vzniknou stezka pro cyklisty a chodník,“ řekl náměstek primátora Pavel Šindelář.
Pokud vše půjde podle plánu, mohly by první tramvaje po novém mostu projet v polovině prosince.
Související
-
První tramvaje k Západočeské univerzitě by měly vyjet v prosinci
Dopravu v Plzni zkomplikuje ode dneška další dopravní uzavírka. Až do poloviny prosince je uzavřená Kaplířova ulice na Borech, důvodem jsou práce na nové tramvajové trati .
-
Plzeň postaví tramvajovou trať na Borská pole. Bude stát...
Plzeň žádá o evropskou dotaci na prodloužení tramvajové tratě na Borská pole. Stát bude 600 milionů korun, z toho má 63 procent nákladů pokrýt podpora z operačního ...
-
Na Borská pole bude konečně jezdit tramvaj
Plzeňané se na začátku roku 2021 dočkají prodloužení tramvajové trati na Borská pole, spolu s tratí vznikne i nový přestupní uzel a záchytné parkoviště.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Fico podstoupil další operaci. Lékaři odebrali nekrotickou tkáň, která zůstala po střelném zranění
-
Odstranění sovětských pomníků jako rehabilitace nacismu? Rusko vydalo zatykač na 177 politiků z EU
-
Termín dostavby D49 Hulín-Fryšták není jistý. Soud vyhověl Dětem Země a zrušil stavební povolení
-
V demokracii máme právo na hloupost, míní Kartous. Dezinformace ale posouvají debatu mimo realitu