Na tramvajovou trať v Plzni instalují stavbaři 350tunový most. Jde o technologicky nejnáročnější část stavby

2. červenec 2019 14:15

Včera večer začali stavbaři posouvat nad silnici 1/27 na Klatovy 350 tun vážící a 38 metrů dlouhý most. Vzhledem k technickým možnostem a váze mostu je jeho nasouvání do finální polohy poměrně časově náročné.

Celý most se posouvá po provizorních kolejích prostřednictvím hydraulických lisů. Celý proces hlídá počítač. V případě, že dojde k výkyvu nebo posunu menšímu než pět milimetrů, musí podle stavbyvedoucího Petra Brona, dojít ke korekci.

Výsuv celého mostu má na starosti stavební technik Ondřej Bartošek. „Most se vysouvá na osmi válcích, přičemž na čtyřech kontrolujeme reakce během výsunu. V podstatě se jedná o pomocné vozíky, které odlehčují konstrukci, po které vysouváme. Během posunu musíme také sledovat boční vedení, aby most jel v požadované dráze, a aby výsuvná konstrukce nesedala,“ vysvětlil Ondřej Bartošek.

Nejnáročnější část stavby by měli mít stavbaři dne večer za sebou

Dnes večer by měl být most zafixovaný na místě. Kvůli osazování mostu musela být omezena doprava svedením do jednoho pruhu. Omezení budou i o víkendu. „Musíme počkat na víkend 6. a 7. července, kdy máme úplnou uzávěru komunikace I/27. Potom dojde k odstranění podpůrné konstrukce a k osazení mostu na ložiska. Samotné koleje budou na most položené letos v říjnu,“ dodal Petr Bron.

Stavba tramvajové trati na Borská pole vyjde na zhruba 480 milionů korun bez DPH. „Uprostřed mostu budou jezdit tramvaje, po stranách vzniknou stezka pro cyklisty a chodník,“ řekl náměstek primátora Pavel Šindelář.

Pokud vše půjde podle plánu, mohly by první tramvaje po novém mostu projet v polovině prosince.

autoři: Jan Markup , jik | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio

Související