Na Transfuzním oddělení FN Plzeň začala kompletní rekonstrukce. Potrvá zhruba rok
Místo lékařů a zdravotních sester byste v těchto dnech potkali na transfuzním oddělení jen pracovníky stavební firmy. Fakultní nemocnice Plzeň totiž začala s jeho rozsáhlou rekonstrukcí. V první polovině roku se bude pracovat hlavně ve vnitřních prostorách.
„Zahájili jsme pro nás asi tu nejhorší etapu rekonstrukce prostor střediska dárců krve. To znamená, že teď se musí provézt ty nejzákladnější zednické práce, osazení nových dveří, elektroinstalace a nové stropy. V současné době se pracuje ve dvou patrech,“ popsala primářka transfuzního oddělení Petra Šlechtová.
Rekonstrukce bude podle mluvčí plzeňské fakultní nemocnice Gabriely Levorové probíhat v několika etapách tak, aby byl provoz oddělení omezený co nejméně. Kromě základních stavebních prací dojde také k zavedení WiFi, k rozšíření datové sítě v laboratořích a výměně poplachového zabezpečovacího a tísňového systému. Změní se i dispozice odběrového sálu, a to včetně jeho vybavení. Dárci krve se tak můžou těšit například na nová pohodlná lehátka nebo moderní rezervační systém.
V plánu je i nová fasáda
„Já předpokládám, že budova bude opět zářit, tak jako zářila před 35 lety. Současně budeme upravovat i část zastřešení pro zásobování, které je spíše technické tak, aby manipulace pro zásobování byla co nejjednodušší. Děláme vše pro to, abychom to zvládli do konce roku 2022. Já předpokládám, že to bude i kratší,“ řekl ředitel FN Plzeň Václav Šimánek. Opravy transfuzní stanice vyjdou na zhruba 21 milionů korun.
Kvůli úpravám ještě v pondělí 31. ledna nebudou v nemocnici fungovat odběry krve. Provoz transfuzního oddělení začne 1. února.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Predátorské časopisy jsou továrna na články a peníze. Tulejova publikace je nedbalost, hodnotí akademik
-
Prezident KHNP: Termíny dodržíme, i když už má tendr zpoždění. Dokážeme být levnější než ostatní
-
‚Obdivuhodný příklad.‘ Český veterán RAF Jiří Kafka oslavil sté narozeniny, gratulaci dostal i od krále
-
V Praze-západ vykolejil vlak bez strojvůdce. Rychlostí až 100 kilometrů v hodině prý projel několik přejezdů