Přestavba železniční trati ze Smíchova do Černošic je hotová. Zvýší se kapacita dráhy i rychlost vlaků

29. červen 2023 16:00

Cesta vlakem z Prahy do Berouna bude plynulejší a rychlejší. Skončila modernizace železniční trati mezi pražským Smíchovem a Černošicemi. Opravený úsek včera otevřela Správa železnic.

Téměř čtyřletá rekonstrukce úseku mezi Smíchovem a Černošicemi je u konce. Vlaky tu budou jezdit po čtyřech kolejích a také rychleji.

„Rychlosti jsou do 140 kilometrů v hodině, čekáme ještě na plnohodnotné zprovoznění ETC a potom rychlost v těch navazujících částech bude až 160,“ upřesňuje ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Frekventovaný úsek využívají nejen příměstské osobní vlaky ve směru na Beroun, po trati jezdí i rychlíky do Plzně, do Chebu nebo mezinárodní expresy do německého Mnichova.

Železniční zastávky v novém

Modernizace se dočkaly také stanice Velká Chuchle a Radotín. Na čtyři nová radotínská nástupiště se cestující dostanou dvěma novými podchody a hned vedle nádraží zmizel nebezpečný železniční přejezd.

„Trošku neuralgický bod naší městské části, který znamenal každodenní bezpečnostní riziko z důvodu nezodpovědného chování některých lidí, kteří nerespektovali, že byly dole šraňky a svítila červená výstražná světla,“ dodává starosta Radotína Karel Hanzlík z ODS.

Co ale v Radotíně zbývá dokončit, to je samotná nádražní budova. Původní budou využívat strážníci, nová by měla být hotová do konce roku.

„Je provedená v novém designu, základní konstrukci, kterou tady ještě vidíte, ocelový skelet, plochá střecha, římsy a vevnitř budou prostory, které zpříjemní cestujícím čekání na vlak,“ popisuje Vladimír Kasa, který měl na starosti technický dozor stavby.

Za několik měsíců by se dělníci měli přesunout o několik kilometrů dál, čeká je rekonstrukce úseku mezi Karlštejnem a Berounem.

Na kolik modernizace přišla a z čeho byla hrazená? Poslechněte si celou reportáž.

autoři: Tomáš Maleček ,
Spustit audio