Prvního veterána začal Jiří Kohlíček dávat dohromady v osmnácti, slabost má pro Zbrojovky „Zetky“

Rodiče mu slibovali, že až bude mít řidičák, může si půjčovat jejich embéčko. „Moc se k tomu ale neměli, tak jsem si na ulici vyhlédnul nepojízdnou Tatru 57 z roku 1947 předválečné konstrukce, kterou jsem dal dohromady,“ vzpomíná Jiří Kohlíček.

Kdyby si mohl vybrat, rád by se projel Škodou Hispano-Suiza prezidenta Masaryka. „To by byla pěkná záležitost, ale k tomu asi nedojde,“ usmívá se bývalý předseda stoletého Středomoravského Klubu Automobilistů a Motocyklistů.

Vždy nás zajímá původní majitel, snažíme se po něm pátrat v archivech po celé republice.
Jiří Kohlíček, bývalý předseda Středomoravského Klubu Automobilistů a Motocyklistů

Mimochodem v Technickém muzeu v Brně si můžete prohlédnout Zbrojovku Z5 Expres, kterou renovoval. „Často se mě ptají, jestli mě to nemrzí, že jsem ji tam dal. Ale já jsem věděl, že se určitě dostanu k něčemu dalšímu. Navíc se na ni můžu jít kdykoli podívat,“ konstatuje znalec vozů První republiky.

Objevit v dnešní době vzácné kousky už je dost složité, roli hraje náhoda. Jako příklad dává svého kolegu z klubu, který našel vůz Weber z roku 1898 na půdě. „Vždy nás zajímá původní majitel, snažíme se po něm pátrat v archivech po celé republice,“ doplňuje Jiří Kohlíček.

Všechny hosty a rozhovory z pořadu Větrník najdete i na webu Českého rozhlasu Olomouc nebo v podcastových aplikacích Můj Rozhlas, Spotify, Google Podcast nebo Apple iTunes.

autor: voj
Spustit audio