Roztančená žízeň po životě v rytmu novodobého shim-sham. Slavný choreograf Arthur Pita nastudoval s Dekkadancery Tramvaj do stanice Touha
I když má psychologické drama Tennessee Williamse Tramvaj do stanice Touha hned několik baletních verzí, dosud bylo spíš stranou zájmu současného tance. Pro původem portugalského choreografa, žijícího ve Velké Británii, Arthura Pitu však představuje nepřeberný zdroj inspirace, který se rozhodl prozkoumat s českým souborem Dekkadancers. V pražském multifunkčním prostoru Jatka78 má jeho nastudování, přetavující dobové impulzy do moderního uměleckého výrazu, dnes premiéru.
„Vztahy mezi charaktery jsou velmi složité. Postavy navzájem zneužívají jedna druhou i sebe sama, útočí na sebe. Je tu hodně nervozity, ale taky vášně a romantiky. I lidského elánu – postavy žijí naplno a zaníceně. A taková témata jsou pro tanec dar,“ libuje si choreograf a režisér Arthur Pita. Pro postavy Tramvaje do stanice Touha hledal ideální interprety. Jednoho z nich našel ve vůdčí osobnosti uskupení Dekkadancers Štěpánu Pecharovi. Jak oba nahlíží na spolupráci i na Williamsovu hru, se dozvíte v reportáži.
Související
-
Českému tanci chybí promotéři. Svět o nás neví, říká choreografka
Saša Michailidis se ptá choreografky a režisérky Jany Burkiewiczové z Burkicom a bývalého vedoucího uměleckého souboru Laterny Magiky Pavla Knolleho z Dekkadancers.
-
První hodinu baletu jsem měl v jednadvaceti, říká Štěpán Pechar z Dekkadancers
Jestli se dá o někom říct, že si v práci hraje, pak je to tanečník, choreograf, jeden z vedoucích tanečního souboru Dekkadancers a rodák z maltského ostrova Štěpán Pechar.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.