Skončila rekonstrukce tratě Ohrada – Palmovka. Od víkendu opět jezdí tramvaje mezi Žižkovem a Libní
Po 14 měsících oprav vyjela o víkendu opět tramvaj na trať mezi Ohradou a Palmovkou. Skončila tak výluka, která dlouho komplikovala cestování mezi Žižkovem a Libní. Trať prošla opravou za stovky milionů korun.
„Linkové vedení se vrací v tom trvalém stavu do situace, která tady panovala před rekonstrukcí,“ sděluje technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský.
Náročná rekonstrukce vyšla na necelých 240 milionů korun. Zásadní opravu potřeboval zejména 455 metrů dlouhý most.
„Protože se jedná o most předpínaný, ta estakáda, tak nakonec musel proběhnout proces, že byly sneseny všechny ty vrstvy. Zůstal tam jen základní most, což je klika, že byl v pořádku a nebylo nutno ho například zbourat, jako se běžně děje na našich dálničních stavbách. Následně na něm znovu byla vytvořena celá struktura tramvajové trati,“ popisuje Šurovský.
Před rekonstrukcí musely tramvaje v místech dilatačních spár zpomalovat až na deset kilometrů za hodinu, teď úsekem projedou šedesátikilometrovou rychlostí. Linky č. 1, 6, 10, 11, 13, 14 a 95 se tak vrací do své původní trasy.
Proč dojde dočasně k záměně linky č. 19 a 7? Poslechněte si celou reportáž.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Cestující objevili štěnice ve vlaku RegioJetu, našli je v lůžkovinách i čalounění v lehátkovém oddílu
-
Jsme izraelštější než Izraelci, míní Fischer. Česká debata o konfliktu je věcná, oponuje Kroupa
-
ONLINE: Rusko podniklo rozsáhlý vzdušný útok na Ukrajinu, vážně poškodilo tři tepelné elektrárny
-
Historička: Českoslovenští dozorci kradli v letském koncentračním táboře pro Romy vězňům jídlo