Současná hudba je investicí do budoucnosti, říká ředitel Pražského jara Pavel Trojan

Máme zásadu, že chceme potěšit ty, kteří očekávají tradiční repertoár a zároveň máme ambici jako festival rozšiřovat obzory, říká ředitel festivalu Pavel Trojan
Mezinárodní hudební festival Pražské jaro minulý týden představil projekty svého jubilejního 80. ročníku, které se soustředí na budoucnost české hudby. Ať už na poli interpretačním nebo skladatelském. Festival chce vytvářet koncertní příležitosti pro mladé sólisty a soubory. A také rozvíjet mladé talenty na mistrovských kurzech nebo být zadavatelem nových děl českých a slovenských skladatelů, včetně jejich provedení špičkovými světovými ansámbly.
Dramaturg Josef Třeštík představuje projekty soudobé hudby na letošním jubilejním 80. ročníku festivalu Pražské jaro
„Chceme upozornit na to, že současná hudba patří do světa klasické hudby a že to je i investice do budoucnosti. Pokud chceme, aby klasická hudba žila, tak musíme dávat prostor i současnému umění,“ říká ředitel festivalu Pavel Trojan a dodává: „Pražské jaro mělo od prvního ročníku tři důležité charakteristiky. Mezinárodní rozměr, kdy se česká scéna potkává se světem. Zároveň přítomnost současné hudby, protože v letech 1946, 1947 byli Bohudlav Martinů a Dmitrij Šostakovič současní autoři a proto považujeme za správné, že i v moderním Pražském jaru má současná hudba svůj podíl. A třetí charakteristika je, že se v programu potkávaly velké hvězdy světa klasické hudby s talenty na počtáku kariéry. A proto si myslím, že je velice důležité, abychom dávali prostor mladým intepretům.“
Poslechněte si celý rozhovor, ve kterém kromě Pavla Trojana hovoří také dirigent Jan Sedláček, který jak říká, bude mít na Pražském jaru tři debuty v jednom.
Dirigentský Debut Jana Sedláčka se na festivalu Pražské jaro uskuteční ve středu 28. května od 20 hodin a bude se na něm podílet Symfonický orchestr českého rozhlasu. Koncert na Vltavě uslyšíte v přímém přenosu.
Související
-
80 let Pražského jara. Jubilejní ročník a historie festivalu s Josefem Třeštíkem
Alena Maršíková Michálková připravila s dramaturgem festivalu Josefem Třeštíkem jedno téma, které symbolicky odpočítá jedenáct týdnů zbývajících do zahajovacího koncertu.
-
Šetřit budeme muset i my. Omezíme koncerty, říká nový ředitel Pražského jara Pavel Trojan
V týmu Pražského jara začal pracovat v osmnácti jako dobrovolník v press centru. Později přišla nabídka na post tiskového mluvčího.
Nejposlouchanější
-
Jan Weiss: Sen o tisíci patrech. Fantaskní a vizionářské sci-fi ze třicátých let
-
Marcel Proust: Swannova láska. O ničivé síle lásky, žárlivosti a touhy po společenském postavení
-
Gaius Suetonius Tranquillus: Životopisy císařů. Náhled nejen do soukromí římských vládců
-
Karel Čapek: Krakatit. Román o výbušninách a snění, o lidských vášních a bohu
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.