Součástí stavby chybějícího kusu dálnice D1 je i estakáda přes řeku Bečvu. Stavaři k přemostění břehů použili speciální techniku

27. únor 2024 13:35

Podle harmonogramu postupují dělníci při budování posledního chybějícího úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem. V pondělí v rámci stavby usadili v Přerově na nově budovanou estakádu poslední velký nosník překlenující řeku Bečvu. K manipulaci s nosníkem o délce čtyřiceti metrů a váze zhruba sto tun využili speciální jeřáb.

„Ten dílec váží kolem 100 tun. Je dlouhý 40 metrů a mezera, do které jsme to vkládali, byla větší jenom o nějakých 30 milimetrů, takže na každou stranu 15 milimetrů,“ popisuje Jiří Schulmeister, který pokládání betonového dílu řídí. „Když přikládáme z boku, tak se s tím dá vždycky chýbat. V tomto případě jsme to ale vkládali do otvoru, tím to bylo specifické. Bylo to napínavé, ale povedlo se,“ dodává.

Na 10kilometrovém úseku dálnici mezi Přerovem a Říkovicemi silničáři pos  taví celkem 14 mostů. Práce podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla probíhají přesně podle stanoveného harmonogramu.

Některé části stavby jsou v předstihu

„Některé stavební objekty, kterých je na této stavbě 228, jsou v mírném předstihu, nicméně vzhledem k rozsahu té stavby jako celku nelze v tuto chvíli hovořit o nějakém zdržení nebo naopak urychlení celkové stavby,“ zmínil Rýdl.

Propojení dálnice významně pomůže dopravě v Přerově. „Je důležité, že se to vůbec staví a že to jde podle harmonogramu. Dokonce jsme slyšeli, že některé stavební objekty jsou v předstihu. Takže jsou to skvělé zprávy. Já se těším na rok 2026, až budeme všichni jezdit po dálnici. Hlavně tranzitní doprava,“ uvádí náměstek primátora Tomáš Navrátil volený za hnutí ANO.

Stát za stavbu dálnice zaplatí bezmála 7 miliard korun. První auta by se po ní měla projet v roce 2026.

Chcete mít zprávy (nejen) z vašeho kraje pořád při ruce? Odebírejte Zprávy ČRo Olomouc ve svých podcastových aplikacích Můj Rozhlas, Spotify, Google Podcast nebo Apple iTunes.

Spustit audio