Stavbu nového dopravního terminálu ve Veselí nad Lužnicí komplikuje vysoká spodní voda

20. březen 2020 08:47

Cestování veřejnou dopravou bude ve Veselí nad Lužnicí na Táborsku pohodlnější i jednodušší. Umožní to nový dopravní terminál, který vzniká u vlakového nádraží. Využívat ho budou lidé, kteří jezdí vlaky nebo autobusy směrem na Brno, Prahu nebo České Budějovice.

Stavba dopravního terminálu pokračuje i v době, kdy epidemie koronaviru zastavuje výrobu v řadě českých průmyslových firem.

„Terminál je rozestavěný, už jsou vidět dopravní části, kde bude parkoviště, komunikace. Zároveň jsme dokončili změnu projektu zázemí terminálu, takže se rozběhla naplno i tato stavba,“ ukazuje na staveništi starosta Veselí nad Lužnicí Vít Rada.

I tady na stavbě už platí preventivní opatření kvůli koronaviru. „Pracujeme v rouškách a uvidíme, co bude dál, jestli to firma zastaví, nebo ne. Nevíme, jak to bude,“ komentuje mistr stavby Marek Lonský.

Dopravní terminál měl cestujícím začít sloužit letos v srpnu. Kvůli nečekaným stavebně-technickým komplikacím se podle starosty Víta Rady musel upravit projekt. „Zjistili jsme, že v lokalitě je vysoká hladina spodní vody a celá stavba se musela posadit výš. Bylo tedy třeba přeprojektovat zázemí a umístit ho trochu jinam. Budeme dělat i výtah, abychom překlenuli výšku z podchodu na přestupní terminál,“ vysvětluje.

Čtěte také

Rozpočet by změny zásadně ovlivnit neměly. „Díky tomu, že se přestupní terminál posazuje výše v terénu, ubydou zemní práce, takže ve finále jsme asi na nule,“ potvrzuje starosta.

Nový dopravní terminál cestujícím kromě autobusového nádraží nabídne čekárnu s toaletami a chybět nebude ani nový informační systém propojený s vlakovou dopravou.

Projekt počítá i s výstavbou nového parkoviště pro více než 50 aut. Teď se u nádraží hledá místo pro zaparkování obtížně. „Je to velice složité, hledám místo, kde se dá, tak doufám, že se to zlepší,“ potvrzuje řidič Oldřich Weiss.

Nový dopravní terminál včetně parkovacích míst začne cestujícím sloužit letos v říjnu. Město při financování projektu za 26 milionů korun využije dotaci Evropské unie.

autor: Jan Kopřiva
Spustit audio

Související