Turkmenistán, TikTok nebo špehovací aplikace v telefonu. Zpracovávám témata, která mě fascinují, vysvětluje youtuber Tony Havlík

8. březen 2025

„O informativní videa je teď velký zájem,“ myslí si Tony Havlík, autor úspěšného YouTube kanálu Segment. Jak se z novináře stal youtuberem a jak jeho videa vznikají? Nejen o tom si povídal s Lenkou Vahalovou.

Poslechněte si rozhovor s youtuberem Tonym Havlíkem

Psaní ho bavilo od dětství, ke své práci novináře byl tedy předurčen. Postupem času mu ale text přestával stačit a chtěl příběh vyprávět i v obraze. Založil tedy YouTube kanál Segment, kde se věnuje technologiím, geopolitice i kulturním a společenským tématům. „Myslím, že jsem se zalíbil algoritmu,“ říká o sledovanosti svých videí.

„Zpracovávám to, co už pozoruji nějakou delší dobu, co mě prostě fascinuje, nějak mě to baví. Často se k těm tématům vracím, nějak je rozpracuji, třeba k umělé inteligenci nebo k tomu, jak funguje TikTok a jeho algoritmy. A mám tabulku dalších nápadů,“ dodává Tony Havlík.

Někoho špehovat je snadné

Zkušenosti novináře se mu při rešerších, práci se zdroji i vytváření scénáře velmi hodí. Časově náročný byl také experiment se špehovací aplikací v telefonu.

Tony Havlík a Lenka Vahalová

„Do telefonu jsem si nainstaloval špionážní prográmek, pak jsem svoji holku Terku nechal, ať mě sleduje. Kdykoliv si mohla zapínat kameru, věděla o mojí poloze. Chtěl jsem tím ukázat, jak strašně snadné je se nabourat někomu do telefonu, pokud toho člověka třeba znáte a on vám důvěřuje.“

Jednoznačně nejvíce zhlédnutí má ale video o Turkmenistánu, nejpodivnější zemi světa, kde zakázali skoro všechno.

„Už v pubertě jsem byl takový obsesivní ohledně různých diktátorských režimů. A když jsem došel k Turkmenistánu, tak mě to samozřejmě extrémně fascinovalo. Ten jejich vůdce byl velmi bizarní, dělal různé příkazy, zákazy a tak. Je to něco, co si myslím, že na českém YouTube zas tolik pokryté nebylo.“

Jak se staví k nenávistným komentářům a haterům? Jak mu pomáhá umělá inteligence? Proč pojmenoval svůj kanál Segment? A dá se tvorbou edukativního obsahu uživit? Poslechněte si celý rozhovor.

autoři: Lenka Vahalová ,

Související