Dana z Blat..|Děkuji za užasně zajímave a poučne téma a mnoho nazorů posluchačů. Od rodiču a prarodiču a z liter.fakt si uveluji nazor na 1.a 2. Svetovou valku. Dedecek byl legionář a rodiče zažili valku i osvobozeni 1945. Tady Armada USA díky femarkačni čáře ale Praha a vychod Odvobodili Rudové. Nikdy nejdem ne-lidsky xaujatá
Miroslav Chytil|Dobré ráno, moc pozdravuji při poslechu oblíbené noční linky i od nás z Rakouska. Mám za to narozdíl od ostatních, že by bylo potřeba začínat výuku historie od současnosti do starších dějin. Mnohdy na to, co mladší ročníky neznají z 20-tého století a dříve. Starověk ke dle mého pro nadšence, ale mladší dějiny mohou ovlivnit postoj pro současnost. Rád čtu dějiny jednotlivých národů. Naštěstí zde v Rakousku jsme nepotřebovali přepisovat dějiny jako v Česku. A taky jsem se zde nesetkal s nějakými negativními názory na Česko nebo nějakou neobjektivní interpretaci dějin. Moc děkuji za Vaši moderaci, nemáte to lehké při tomto tématu. A rád si přečtu doporučovanou knihu.
Marie |Zdravím vás a všechny posluchače. Moc ráda poslouchám tento pořad a díky moc za hezké písničky, Krása. Dobrou nocenku ale až po lince..
Anna|Dobrý večer všem,
proboha, ten člověk co před chvílí kázal a dějinách a nenávisti k východu by se měl vrátit do první třídy. Katastrofa.
Michaela|Dobrý večer, dějepis patřil k mým oblíbeným předmětům. Já jsem dokonce z dějepisu maturovala, Měla jsem štěstí na dobré kantory. Jsem ročník 51, výuka moderních dějin byla bohužel poplatná své době. Vzpomínám si na rok 1968 i část roku 1969, kdy jsem se dozvídala věci nebývalé, jako například o teoriích vraždy Jana Masaryka. Bohužel pak na dlouhých dvacet let se tyto informace zavřely. Nechci paušalizovat, ale často mne vyděsí neznalost mladých lidí o důležitých milnících naši moderní historie. Ne nadarmo platí latinské přísloví, historia magistra vitae, tedy historie učitelka života. Z Brna zdraví Michaela
Bedřich|Dobrý večer pane Borek mě bavil dějepis protože je tam.
Historie já mám knížky občas si přečtu já si myslím že dějepis.
Je pro nás důležitý . nashledanou
Michaela|Dobrý večer, dějepis patřil k mým oblíbeným předmětům. Já jsem dokonce z dějepisu maturovala, Měla jsem štěstí na dobré kantory. Jsem ročník 51, výuka moderních dějin byla bohužel poplatná své době. Vzpomínám si na rok 1968 i část roku 1969, kdy jsem se dozvídala věci nebývalé, jako například o teoriích vraždy Jana Masaryka. Bohužel pak na dlouhých dvacet let se tyto informace zavřely. Nechci paušalizovat, ale často mne vyděsí neznalost mladých lidí o důležitých milnících naši moderní historie. Ne nadarmo platí latinské přísloví, historia magistra vitae, tedy historie učitelka života. Z Brna zdraví Michaela
Daniela z Prahy |Dobrý večer pane Borku, jste mistr ve výběru témat pro vysílání, což už se nechutně opakuji.
Člověk by měl znát dějiny světa a především své vlasti. Bohužel i tady platí, že dějiny píší vítězové a i když jsem z dějepisu maturovala, tak si dodnes nejsem jistá, zda byl Žižka veliký vojevůdce, nebo trochu lapka. Tím už se netrápím, ale přiznám se, že na střední i vysoké škole jsem se z historických otázek při zkouškách obávala těch nejmodernějších dějin, tedy doby po roce 1945 do šedesátých let. Teď bych to prodloužila do současnosti. Už jako žákyně první třídy jsem nechápala, proč v učebnici přelepujeme obrázky jakýchsi pánů ( byl co Slánský a ještě kdosi) . Lepící pásku musel podepsat tatínek, abychom tam nenakukovali. Pak mě velmi zaskočilo v padesátých letech, jak jsme vítali delegace z NDR a paní učitelka nás poučila, že v NDR žijí ti hodní Němci a na Západě imperialisté. To jsem svým rozumem nepobrala. Stejně jako časté omluvy Němcům za odsun, když mám rodinnou zkušenost, jak během pár hodin vyhnali Němci tchyni se čtyřmi dětmi z Litoměřicka. Často jsme o tom s manželem povídali. Pak už mám od těch padesátých let svoji osobní zkušenost, včetně osmašedesátého i devětaosmdesátého. Někdy mě až děsí, jak se historie opakuje a jak ji vykládají nejrůznější zaklínači hadů podle svých potřeb. Ale to bych se dotýkala převlékání kabátů a to by do dějin patřit nemělo. I když se to historií táhne jako červená nit. Všem posluchačům přeji jen pravdivý výklad událostí z dávné historie i z dneška. Daniela
EVA Z LITVÍNOVA|DOBROU NOC PŘEJI VŠEM.DĚJEPIS MĚ VŽDY BAVIL.A TEN NOVODOBÍ MÁM V HLAVĚ.MĚL MĚ SPOUSTU UDÁLOSTÍ KDO VYPRÁVĚT.A BYLI TO FÉROVÝ ROVNÍ LIDÉ.NEMĚLI DŮVOD SI VYMÝŠLET.A ANO,MĚLO BY SE CCA POSLEDNÍCH 100 AŽ TŘEBA 150 LET.UČIT.ALE HLAVNĚ PO PRAVDĚ.KDYŽ NĚKDY POSLOUCHÁM,JAK SE DĚJINY V MÉDIÍCH PŘEVRACÍ,JE MĚ SMUTNO.A TĚCH CO JEŠTĚ MAJÍ CO VYPRÁVĚT UŽ JE MOC MÁLO.NASLOUCHEJME JIM.
Jana Jirkov|Dobrý večer Borku, já sice děják příliš nemusela, ale chtěla bych tu vyzdvihnout mou dějepisářku, naší třídní paní učitelku Milušku Vilímkovou, která látku dokázala podávat poutavým způsobem a dokázala zaujmout, měli jsme možnost chození na dějepisné kroužky, které byly zaměřeny tak, že dokázaly zaujmout kluky i holky, zdravím všecky posluchače.
Alena|Dobrý večer Vám, Borku a taky všem posluchačům. Tak to Vám teda povím, dneska super téma, povím takový úsměvný příběh. Mně teda dějepis absolutně nešel a ani mne vůbec nebavil. Je jasné, že za mých mladých let - teď je mi už přes sedmdesát, ale tehdy jsme museli všechno umět, tak se to člověk nějak "našrotil", ale když to nebavilo, byla to fuška. Já si doma vždycky stěžovala, že pan učitel po mě vždycky tak nějak kouká, pomáhá mi, dělá mu to velmi zle, když náhodou něco neumím, vždycky mi tak jaksi šikovně napověděl, abych nedostala špatnou známku. Tak jsem to říkala mamince a ona mi prozradila, že pan učitel byl do ní velmi zamilovaný, jakože teda za svobodna, že jí hodně nadbíhal, protože maminka byla pěkná a velice se mu líbila. Jenže on byl od ní asi o patnáct let starší a tak ona ho nechtěla. Tak jsem to pak pochopila a už jsem se trochu snažila, abych mu to jaksi "usnadnila", aby nemusel vynakládat tolik úsilí na moji záchranu. Vždycky na rodičáku říkal mamince, ať se proboha aspoň trošku snažím. Ale jsou to teď už takové milé vzpomínky, je to už hodně dávno.
PAVEL ZE ŽIDLOCHOVIC|zdraví všecky PAVEL ze Židlochovic, ve škole mě dějepis moc nebral, protože učitel neměl zrovna dobré podání, ale v pozdějším věku mě zajímaly dějiny, hlavně české a k tomu jsem využíval literaturu, dokumenty, rozhlas a filmy, pan Horníček říkal, že z dějepisu ho zaujalo jediné a to datum 1538 a když se ho ptali co se datum stalo, odpověděl, že asi nic, že ho to pouze zaujalo, tak dobrou noc všem
Dobromila Atalovičová |ZDRAVIM VAS BORKU BRNO A VSECHNY DEJEPIS TO BYL MUJ NEJOBLINEJSI PREDMET POZORNE JSEM POSLOUCHAL VYKLAD P UCITELKY ZAPAMATOVALA JSEM JEJI PREDNASKU PRO MNE BYLA UCITELKA FILIPKOVA Z BRNA DOKONALA KUPOVALA JSEM I DEJEPISNE KNIHY MAM HODINY DEJEPISU DOBRE VZPOMINKY VSE POHODU ZDRAVI VSE JEN DOBRE DOBROMILA ZDAR A SILU POZDRAV DO SOLOSNICE A ZNAMYM V BRNE
franz|hodiny dějepisu byly pro mne časem, kdy jsem hltal vše s hubou dokořán, lépe to nedokáži popsat, konkurentem se stali prarodičé a rodičé, kdy jsem slyšel i tzv vlastní poznáná dějin z jejich přímé zkušenosti, dnes podepisuji následující : „Historie se stále opakuje.“ „Všechny události na sebe navazují, vše je důsledkem něčeho v minulosti.“ „Historie významně ovlivňuje náš současný život.“ „Kdo zná zákonitosti historie, dokáže lépe předvídat budoucnost.“ „Znalost historie nám pomáhá řešit současné problémy.“ v českých to zemích je největší znalost a význam karla 4. a vznik 1. republiky, to naši východní sousedi mají na prvním místě roky 1948-89 a 1.slovenský stát , holt jiný kraj, jiný mrav, z chaloupky pod lesem v bílých karpatech zdraví noční linku pan franz, závěrem musím říct, že znalost dějin u nás má většina obyvatel na úrovni 1.-5. zš , je to moc smutné, ale je to fakt , kdo- ví, jak by většina národa zvládla test , který se předkládá cizincům o získání občanství
frantisek svaricek|DOBRY VEČÉR P.BORKU A POSL.N.L. UŽ JSEM SE NĚKOLIKRÁT V NOČ.LINCE PŘIZNÁL K TOMU ŽE VE ŠKOLE MĚ TO NĚJAK MOC NEŠLO,ALE MUSIM ŘÍCT ŽE V SOUČASTNÉ DOBĚ VŠEHNO S ÚSPĚCHEM DOHÁNÍM,A NEVADI TO I KDYŽ MĚ JE UŽ 82 ROKŮ. DNESKA STAČI UMĚT TROŠKU OVLÁDAT POČÍTAČ A VÍTE VŠECHNO CO POTŘEBUJETE,A OCENUJU TO ŽE JSEM SE NEMUSÉL JAKO KLUK BIFLOVAT,PROTO ŽE KAŽDÝ DEN JSME POMÁHALI NAŠÍM NA POLI,NO A VEČÉR JSEM UŽ NEMĚL CHUT SE BIFLOVAT. NO A DNESKA KDYŽ JE VTELEVIZI NĚCO Z MINULOSTI TAK TO VYDRŽIM U TELEVIZE ČOUHAT CELÉ HODINY.FRANTIŠEK Z ŽIDLOCHOVIC.