V InternetPoradně nejčastěji pomáhají klientům s důchody, dávkami a dluhy
Služby InternetPoradny jsou určeny lidem se zdravotním postižením, osobám pečujícím a seniorům, kteří nejsou sami schopni vyřešit problematickou situaci ve svém životě. „Dokážeme zjistit, na jaké dávky mají nárok, vyplníme s nimi formuláře, doprovodíme je na úřad,“ dodává Eliška Juřičková.
Nabízejí službu odborného sociálního poradenství, sociální rehabilitace a telefonické krizové pomoci. Není to ale tak, že by zaměstnanci InternetPoradny problémy za své klienty řešili. „Naučíme je, jak se mají v podobných situacích do budoucna chovat, vedeme je k samostatnosti,“ vysvětluje Kristýna Minářová.
Podstatnou část činnosti InternetPoradny zabírá dluhové poradenství. „Jde až o 90% klientů, kterým poskytneme komplexní servis. Zjistíme, kde a kolik aktuálně dluží peněz, podpoříme je při kontaktu s věřiteli, domlouváme splátkové kalendáře, připravujeme s nimi osobní nebo rodinné rozpočty,“ vyjmenovává sociální pracovnice. V případě exekucí pak s lidmi napíšou návrh na odklad nebo zastavení exekuce. A pomůžou i s insolvencí a osobním bankrotem.
InternetPoradnu najdete ve Wurmově ulici v Olomouci, telefon je 774 724 877.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka