V luxusních vozech značky Rolls Royce bude vybavení ze Sklárny Květná
Sklárna Května ze Strání na Uherskohradišťsku bude dodávat nápojové sklo do automobilů Rolls Royce.
V luxusních vozech značky Rolls Royce bude část vybavení ze Sklárny Květná. Firma ze Strání na Uherskohradišťsku do vozidel dodá lahve a sklenice na bourbon a také sklenice na šampaňské. Roční zakázka je v hodnotě stovek tisíc korun, každý měsíc sklárna pošle automobilce zhruba sto sad. Pro britskou automobilku bude sklárna nápojové sklo vyrábět opět po sedmnácti letech.
Ručně vyráběné sklenice z Květné se objeví i na letošní světové výstavě Expo, která by měla v Dubaji začít 1. října. "Vybavujeme teď restauraci v českém pavilonu, takže kdo pojede na výstavu Expo, bude určitě pít z našeho skla," říká ředitel sklárny Marek Mikláš.
Sklárna Květná
Sklárna v Květné, která je částí obce Strání, vyváží své výrobky do více než 50 zemí. Na export jde zhruba 90 až 95 procent výrobků. Podstatná část produkce směřuje do Rakouska a Německa. Sklo z moravsko-slovenského pomezí je však k dostání ve většině evropských zemí a například také v USA.
Sklárnu v Květné založil na konci 18. století kníže Alois z Lichtenštejna. Za dobu své existence vystřídala řadu majitelů. V době největšího rozkvětu v ní pracovalo 550 lidí, nyní má 85 zaměstnanců. Od roku 2018 je vlastníkem sklárny společnost Cerva Bohemia.
Související
-
Sklárna ve Strání-Květné jako jedna z posledních ctí fortel a tradice
Ručně vyráběné sklo dříve kupovali hlavně movitější lidé, dnes ho oceňují hlavně vinaři a sommeliéři.
-
Alois z Lichtenštejna založil sklárnu v Květné. Ta má unikátní zakázku, do knížectví pošle sklenice
Sklárna v Květné na Uherskobrodsku získala unikátní zakázku pro dědičného prince Aloise z Lichtenštejna, který v Lichtenštejnském knížectví vykonává funkci hlavy státu.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Fiala k Tulejovi: Je důležité, aby do jmenování vyjasnil pochybnosti kolem své publikační činnosti
-
Kdo může za smrt 11 dětí? ‚Šlo o naváděnou munici, tu Palestinci nemají,‘ shodují se experti
-
Marketingové zápasy v bahně, popisuje Hejlová úpravu volebního sloganu ANO
-
Česko bylo cílem kybernetických útoků, provedení odpovídá skupině spojované s ruskou tajnou službou