Za volantem ve 40 stupních. Řidiči pardubické MHD často jezdí v přehřátých vozech

25. červenec 2022 08:10

Tropická vedra jsou náročná i pro řidiče autobusů a trolejbusů.  Třeba v Pardubicích stále ještě nejsou všechny vozy MHD vybavené klimatizací a otevřené okénko řidiči nepomůže. Po městě většinou jezdí tak pomalu, že sluncem vyhřátou kabinu nevyvětrá.

„Vozidlo stojí přímo proti sluníčku, je tady hodně vysoká teplota,“ říká řidič dopravního podniku Luděk Žák, když otvírá dveře vozu při nástupu na směnu. Řidič vysvětluje, že vůz je vybaven částečnou klimatizací, která slouží pro kabinu řidiče, ale není příliš účinná a teplota během cesty podle něj přesahuje 40 stupňnů.

Klimatizace nechladí, okénko nevětrá

„Jelikož jezdíme po městě nízkou rychlostí, popojíždíme od zastávky k zastávce, tak ani otevřené okénko nepomáhá. Musíme dodržovat pitný režim, vyhledávat na konečných chládek a podobně.“

Dopravní podnik pro své řidiče připravil pitný režim. „Od května do září dáváme řidičům iontové přípravky do vody. Na každé konečné mají sodobar, kde si můžou doplnit tekutiny,“ říká provozně technický náměstek Petr Drápalík.

Pardubický dopravní podnik se ve velkých vedrech snaží nasazovat hlavně vozy, které klimatizaci mají. „Vždycky to samozřejmě nejde, stávají se poruchy, stávají se i nehody, takže občas klimatizované vozidlo je na dílně a nemůžeme ho nasadit,“ dodal Drápalík.

Každý den vyjede z depa pardubického dopravního podniku přibližně 80 vozů, z toho polovina má plnou klimatizaci.

Spustit audio

Související